Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Zdravlje

Tema

Najgore je reći "Nije ti ništa": Kako tretirati anksioznost

Osobi koja pati od anksioznosti teško je da razume da njeno stanje nema veze sa fizičkim zdravljem, ali to je je mnogo teže nego fizički bol, rekla je psihijatar Tija Despotović u Novom danu na televiziji N1
Datum: 08/02/2019

Najgore je reći "Nije ti ništa": Kako tretirati anksioznost

Foto: Profimedia

Stanje anksioznosti je prirodno osećanje za sve ljude, pa čak i decu, ali ako taj osećaj pređe izvesnu granicu neprijatosti, kaže se da osoba ima problem. Pomoć za takvo stanje postoji, ima i lekova, ali je najvažnije raditi na sebi, rekla je psihijatar Tija Despotović u Novom danu na televiziji N1.

Ona kaže da je to vrlo neprijatno osećanje, ali da se posmatra kao deo iskustva, naročito razvoja.

"Ukoliko poprimi elemenat panične anksioznosti, onda se smatra da nije izdržljiva i zbog toga se takve osobe obraćaju lekaru", kaže Despotović.

Ona dodaje da je to mnogo jači bol od bilo kojeg fizičkog i da je vrlo često anksioznost povezana sa depresijom.

"Posmatramo je kao signal - da li je to reakcija na nešto što je spolja, ili je reakcija na unutrašnje zbivanja u nama. Anksioznost se smatra pretnjom iz unutrašnjeg sveta", kaže.

Ona kaže da je to stanje praćeno telesnim simptomima - lupanjem srca, trnjenjem, drhtanjem u želucu, gušenjem i slično. "Osobi koja pati od anksioznosti teško je da razume da njeno stanje nema veze sa fizičkim zdravljem, pa se često prvo obraća kardiologu, recimo, ili razvije strah za sopstveno zdravlje u obliku raznoraznih problema", navodi Despotović.

Ona dodaje da je najgore što možemo da kažemo nekome da "mu nije ništa" ili da se umanji značaj toga ili ne prizna to stanje.

"To je osećaj totalnog nerazumevanja", dodala je. "Pošto anksioznost traje celog života, ako se to ne nauči kroz najvažnije odnose, onda mora sam čovek da nađe načina šta ga smiruje. To je stanje kada nema mišljenja, samo je panika, pa je potrebno - nekome da legne, nekome da popije čašu vode, nekome da pozove nekoga."

I to stanje uspešno se, kaže, prevazilazi.

"Ili uz pomoć lekova, a oni koji ne žele da uzimaju lekove, moraju da nauče o sebi i svojim stanjima. Ko se tome posveti, može da nauči kako da stanje svede na normalan nivo anksioznosti...Rad na sebi je najvažniji. Ako razumemo šta sami osećamo, možemo da razumemo i druge", kazala je Despotović.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.