Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Zdravlje

Ishrana

Kada treba unositi folnu kiselinu?

Prvi znaci njenog nedostatka javljaju se u ustima, preko površinskih ranica u ustima ili na jeziku, gubitak boje i bledilo kože, gubitak boje noktiju ili ranija pojava sedih vlasi
Datum: 09/12/2018

Kada treba unositi folnu kiselinu?

Foto: Profimedia

Folna kiselina obično se preporučuje trudnicama, ali da li svako od nas ume da prepozna njen nedostatak?

"Ne dajemo li telu dovoljno folne kiseline, naše ćelije ne mogu proizvesti novi DNK, da se podele i množe", objasnila je za portal "Prevention" njujorška nuticionistkinja Dara Godfri.

Vrlo je važno unositi je kroz ishranu, kaže ova nutricionistkinja, jer nam je potrebna za pravilan rast i funkciju ćelija, kao i za stvaranje crvenih krvnih zrnaca.

Najbolji pokazatelj manjka folne kiseline je megaloblastna anemija, stanje u kojem naše telo proizvodi manje crvenih krvnih zrnaca koja su abnormalno velika (megaloblasti). Manjak folne kiseline onemogućava pravilnu sintezu DNK, zbog čega se stvara i manji broj crvenih krvnih zrnaca zaduženih za dovod kiseonika u tkiva.

Simptomi koji u tom slučaju mogu da se jave su: slabost, umor i razdražljivost, glavobolja, manjak daha i problemi s koncentracijom.

Prvi znaci njenog nedostatka javljaju se u ustima, preko površinskih ranica u ustima ili na jeziku, gubitak boje i bledilo kože, gubitak boje noktiju ili ranija pojava sedih vlasi.

Manjak folne kiseline, ipak, nije učestala pojava i razloga za brigu nema ukoliko nam je ishrana raznovrsna. Osim trudnica, ugrožene su i osobe sa gastrointestinalnim problemima, kao što je celijakija ili neka upalna bolest creva.

Među najbolje prirodne izvore folne kiseline ubrajaju se spanac, špargla, kikiriki, brokoli, avokado, pomorandže, grašak i uglavnom svo tamno zeleno lisnato povrće.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.