Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Zdravlje

Ishrana

Jedete pirinač? Evo zašto se ne preporučuje često, osim ako je kuvan

Pirinač je bogat skrobom i stoga može povećati nivo šećera u krvi ako se svakodnevno konzumira
Datum: 15/03/2019

Jedete pirinač? Evo zašto se ne preporučuje često, osim ako je kuvan

Foto: Profimedia

Iako je pirinač gotovo stalan na trpezama u skoro svakoj zemlji sveta, on u sebi sadrži veliku koncentraciju ugljenih hidrata i sadrži dosta kalorija, pa je najbolje kuvati ovu žitaricu kako biste iskoristili sve njene pozitivne strane.

No, riža spada u red nezdravih namirnica kada je reč o ugljenim hidratima. Ona je bogata skrobom i stoga može povećati nivo šećera u krvi ako se svakodnevno konzumira. Pirinač takođe ima vrlo visoku kalorijsku vrednost, a ako vodite računa o svojoj težini i ukoliko ne želite da se odreknete pirinča, morate se prebaciti na zdravije metode kuvanja. Važno je istaći da možete značajno smanjiti broj kalorija iz kuvane riže tako što ćete odabrati pravu metodu kuvanja.

Na primer, 100 grama kuvane riže sadrži oko 130 kalorija, kao i 28 grama ugljenih hidrata. S druge strane, bela riža ne obiluje vlaknima niti proteinima. No ona u sebi sadrži određenu količinu vitamina B, pa je njeno konzumiranje iz ovog razloga korisno.Pirinač je jedna od najpopularnijih namirnica širom sveta, a posebno je popularna kod Azijata. 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.