Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Intervju

Žene u "muškoj" industriji: "Važno je biti okružen ljudima koji veruju u vas bez obzira na pol"

Katarzyna Malczevska Blaszczuk, direktorka marketinga kompanije Heineken Srbija
Datum: 08/03/2018

Žene u "muškoj" industriji: "Važno je biti okružen ljudima koji veruju u vas bez obzira na pol"

Ekskluzivno za Original, žene koje su na čelnim poslovima u onome što se nekada percipiralo kao "muški" biznis, govorile su o ostvarivanju, o neravnopravnosti i borbi protiv njih, o preprekama u poslovima na kojima dominiraju muškarci, ali i o Osmom martu.

Kakvo značenje danas ima 8. mart? Treba li on da bude jedan romantičan datum kada se dobijaju cveće i bombonjere, ili mu treba vratiti značaj koji je imao, posebno u trenutku kada žene u još jednoj muškoj industriji (pa bila je nekad, zar ne), holivudskoj, dižu glas protiv zlostavljanja, neravnopravnosti i sl.?

 

Ophođenje prema drugima sa punim poštovanjem, bez obzira kog su pola, naša je svakodnevna obaveza. Obeležavanje 8. marta je samo jedan podsetnik i dodatna prilika da izrazite zahvalnost svojim majkama, sestrama i prijateljicama. Svim ženama koje uspevaju da postignu sve, bez obzira na to da li su samo zaposlene, ili postižu da kombinuju porodični život i poslovne obaveze, ili rade kod kuc´e i na taj način doprinose dobrobiti porodice.

 

Kako ste vi ušli u ovaj posao kojim se bavite? Je li to bio trenutak odluke i koliko je bilo prepreka to što je u pitanju nešto gde dominiraju muškarci? Od čega zavisi da li će se žena odvažiti i upustiti u ostvarivanje onoga što želi u muškom svetu?

Od početka moje karijere uvek mi je fokus bio da doprinesem razvoju ljudi i poslovanja, da postignem još više i da svaki radni dan maksimalno iskoristim za usvajanje novih znanja i veština. Verujem da se dobro dobrim vraća i zato imam odnos pun poštovanja prema ljudima iz svoje okoline. Do sada se pokazalo kao dobar pristup. Verujem u različitost i doprinos koji ona pruža poslovanju iz različitih uglova, perspektiva i senzibiliteta. To je veoma bitno u sferi marketinga, jer pomaže u razumevanju potrošača.

Imala sam sreću da kroz rad sarađujem sa kolegama koji su pružali ohrabrenja i podstrek ženama stvarajući pozitivno okruženje. Danas na položaju direktorke marketinga u kompaniji Heineken Srbija moj tim čine i žene i muškarci različitog godišta i iskustva.

Da li je možda prednost to što ste baš žena? A šta je teško u poslu i ima li veze sa polom?

Smatram da je raznolikost radne snage usklađena sa povec´anom produktivnošc´u, kreativnošc´u i inovacijama, a samim tim i boljim rezultatima. Postoji bezbroj primera uspešnih žena i muškaraca u poslovnom svetu i te priče treba da služe svima kao inspiracija. Važno je biti okružen ljudima koji veruju u vas i vaše sposobnosti bez obzira na pol.

Radite u poslu u kojem i muškarci kupuju vaše proizvode, pa i donose odluke, uglavnom? Kako to izgleda?

 

Većina istraživanja i studija decenijama unazad pokazuje da muškarci i žene pristupaju kupovini sa različitim motivima, perspektivama i razmatranjima. Sticanje razumevanja o tome kako rodne razlike utiču na odluke o kupovini i prepoznavanje pojedinih tendencija je važno za bilo koji posao koji nudi proizvod ljudima. Pivo ne kupuju samo muškarci, naprotiv, kupuju i žene i u tome leži specifičnost pivske industrije. Mi smo i kada je u pitanju prodaja okrenuti ravnopravnosti oba pola i naša komunikacija je tako i usmerena. Jedna od HeinekenŽ najnovijih kampanja „Open to All" komunicira jednakost i otvorenost kao ključne vrednosti i predstavlja najveću podršku lansiranju novog bezalkoholnog Heineken 0.0, koje je namenjeno svima, uz posebno osvrtanje na žene.

 

 

 

 

 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.