Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Miris i ukus

Kelj: Kralj povrća

"Što je više kelja u ishrani, to je osoba srećnija, zdravija i privlačnija, a sve su to znakovi dobrog rada mozga", smatra dr Ramsey sa Kolumbijskog univerziteta. I zaista, zbog svojih brojnih prednosti, kelj menja kvalitet života!
Piše Irina Bulatović, Zdravo živo - Raw food & juice bar
Datum: 05/05/2017

Kelj: Kralj povrća

Foto Profimedia

Kelj pripada porodici kupusa (Brassica oleracea). Postoji mnogo vrsta kelja, a kod nas se pod tim imenom prodaje uglavnom glavičasto zeleno povrće, koje je zapravo savojski kupus.

Zašto je kelj toliko zdrav? Pre svega sadrži fitonutrijente koji pospešuju prirodnu detoksikaciju jetre i izvor su mladosti jer utiču na dugovečnost. Neke od ovih fitonutrijenata su na Univerzitetu Harvard povezali s opštim osećajem optimizma. Kelj sadrži i glukozinolat koji se odlično bori s rakom.

Kelj je odličan za mozak, budući da sadrži omega-3 masnu kiselinu koja je povezana s nizom zdravstvenih koristi poput smanjenja rizika od depresije i dijabetesa.

Mozak zavisi od važnih vitamina i minerala kako bi funkcionisao dobro. A kelj ima sve potrebno. Sedamdesetak grama sirovog kelja ima samo 33 kalorije, ali zato nudi ogromnu dozu vitamina C (134 posto RDA), provitamina A (206 posto RDA) i vitamina K (684 posto RDA). Osim kao pomoć u zgrušavanju krvi, vitamin K je snažan antioksidans koji čuva masnoće. Na taj način čuvaju se i masne ćelije mozga.

Vitamin K je potreban i kod izgradnje kostiju. Uz to, kelj je dobar izvor kalcijuma, takođe bitnog za kosti i zube. Kelj ima i dosta proteina. Tu su i gvožđe, folati i vitamin B6 -- potrebni za funkciju serotonina i dopamina.

Kelj je odličan i ako želite da izgubite višak kilograma. Vlakna iz kelja daju osećaj sitosti i omogućuju boju probavu. Osim toga, kelj ima malo ugljenih hidrata, pa ne podstiče nagli skok šećera u krvi.

Preporuka je da se kelj koristi sirov, u salatama ili u smutiju, kako bi se na najbolji mogući način iskoristili svi njegovi fenomenalni nutrijenti.

 

Smuti od kelja i banane

1 cela banana

1 kruška

2 urme

1 šolja kelja

Čips od kelja

Oprati i osušiti kelj. Ubaciti u dehidrator ili rernu na 50 stepeni, dok se ne osuši. Začiniti hladno ceđenim uljem.

Ove i druge sirove specijalitete od kelja možete probati u restoranu Zdravo živo.

 

 

 

 

 

 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.