Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Intervju

Umesto čestitke za 8. mart: "Ako ne vladate situacijom, ženstvenost je od male koristi"

Maja Babić, Marketing and Communication Manager, Grand Motors
Datum: 08/03/2018

Umesto čestitke za 8. mart: "Ako ne vladate situacijom, ženstvenost je od male koristi"

Ekskluzivno za Original, žene koje su na čelnim poslovima u onome što se nekada percipiralo kao "muški" biznis, govorile su o ostvarivanju, o neravnopravnosti i borbi protiv njih, o preprekama u poslovima na kojima dominiraju muškarci, ali i o Osmom martu. Evo šta kaže Maja Babić, Marketing and Communication Manager, Grand Motors.

 

Kakvo značenje danas ima 8. mart? Treba li on da bude jedan romantičan datum, kada se dobijaju cveće i bombonjere ili mu treba vratiti značaj koji je imao, posebno u trenutku kada žene u još jednoj muškoj industriji (pa bila je nekad, zar ne), holivudskoj, dižu glas protiv zlostavljanja, neravnopravnosti i sl?

Na našim prostorima, nekada je to stvarno bio praznik. Danas, ne samo da nema romantike, već je 8. mart za većinu žena samo jedan od 365 dana u godini. Izuzeci su sve ređi. Možda je jedan od razloga taj što su žene u ofanzivi za većom ravnopravnošću na mnogim poljima postale jače i uspešnije od muškaraca. Drugi, ništa manje bitan faktor je brz, "online" način života u kojem je sve manje vremena za blagu reč, pažnju bilo koje vrste. Kada ste poslednji put susreli pravog džentlmena? Onog koji dami otvora vrata, pomera stolicu u restoranu, pridrži kaput, donese cvet na prvi sastanak, izgovori lepu, makar pozajmljenu misao...U sistemu poremećenih vrednosti, u kakvom, nažalost, živimo, 8. marta se rado sećaju samo naše majke i bake. Za mlade generacije to je jedan od anahronizama komunističke ere, pa sam zato sklona razmišljanju da će za koju godinu to biti samo najobičniji, obavezama i problemima ispunjen dan. Srećom, žene su već odavno shvatile da im 8. mart ne može pomoći u ostvarivanju bilo kojih prava, još manje u borbi protiv poslovnog i porodičnog zlostavljanja. Renesansa ovog praznika, zapravo povratak na njegove izvorne zamisli, značaj i uticaj čini mi se sasvim nemogućom.

 

Kako ste Vi lično ušli uopšte u ovaj posao kojim se bavite? Je li to bio trenutak odluke i koliko je bilo prepreka to što je u pitanju nešto gde dominiraju muškarci? Od čega zavisi da li će se žena odvažiti i upustiti u ostvarenje onoga što želi u muškom svetu?

Pre skoro 15 godina, i to nije bila trenutna, ad hoc odluka, već prilika da ostvarim davno prikrivenu želju - da se bavim dinamičnim, izazovnim, komunikativnim poslom. Bila sam uverena da je to prava alhemija za moju poslovnu budućnost. I nisam pogrešila, uostalom, da se našalim, dobro se razumem u hemiju, jer sam po obrazovanju diplomirani inženjer tehnologije. Srećom, početak moje karijere u automobilskoj branši protekao je relativno glatko, koliko zbog prethodnog radnog iskustva, toliko i zbog toga što su žene već sasvim ovladale marketinškim odeljenjima u većini kompanija koje se bave uvozom, prodajom pa i proizvodnjom, ne samo putničkih, već i svih drugih motornih vozila. Ne samo kod nas, već i u svetu. A da li će se žena odvažiti da u "muškom" poslu ostvari ono što želi, najviše zavisi od njenog samopouzdanja, želje, obrazovanja i znanja. Ako ste suvereni na terenu na kojem "igrate", onda muškarci nisu prepreka.

 

Da li je možda prednost to što ste baš žena? A šta je teško u poslu i ima li veze sa polom?

Ne krijem da mi ponekad malo pomogne to što sam predstavnica lepšeg pola, ali to nikako nije pravilo. U poslovnom svetu kojim se krećem malo je mesta za sentimentalnosti - ako ne vladate situacijom, ženstvenost je od male ili čak nikakve koristi. Teškoće u mom poslu nemaju polni predznak. Paradoksalno je, ali neretko se događa da više nesporazuma i problema imam sa ženama nego sa muškarcima.

 

Vi radite u poslu u kojem i muškarci kupuju vaše proizvode, pa i donose odluke, uglavnom? Kako to izgleda?

To je stereotip koji više ne važi: ako je kupac oženjen ili čovek u vezi, presudnu odluku o izboru automobila sve češće donosi žena ili devojka! žene se sve bolje razumeju u automobile, ne samo u boju i dizajn karoserije.

 

Da li se slažete sa ocenom da i dalje postoji neka vrsta neravnopravnosti? Kako je pobediti?

Naravno da postoji, a manifestuje se i javno i prikriveno. Mnogo je primera iz svakodnevnog života, recimo, vrlo je izražena pri zapošljavanju. Može li se pobediti - to je možda bolje pitanje. Da, ali je to težak maraton koji iziskuje puno vremena, mnogo energije i više ženske solidarnosti. Ubeđena sam da će ženama u tome najviše pomoći obrazovanje i stvarno znanje.

 

Kako biste ohrabrili mlade žene da se upuste u takve izazove?

Ako želite da stignete do cilja, računajte na prepreke, padove, odricanja svake vrste. Zamolite bližnje, partnera, prijatelje da vam pomognu na putu do uspeha - time će dokazati koliko im je stalo do vas. Ali, makar jednom dnevno, u pomoć pozovite i Fortunu!

 

 

 

 

 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.