Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Intervju

Profesor Siniša Atlagić: Da je bilo interneta u vreme Aleksandra Makedonskog, sigurno bi ga koristio

Profesor Siniša Atlagić za Original demistifikuje značenja reči „propaganda" i „marketing", priča o tome da li je sve postalo "self-marketing" danas i kaže da sve to nije novo: tako je bilo još u vreme Huna i u antičko doba
Piše: Zorica Marković
Datum: 26/07/2018

Profesor Siniša Atlagić: Da je bilo interneta u vreme Aleksandra Makedonskog, sigurno bi ga koristio

Foto Tanjug

Bilo bi lepo znati da li je legendarni Endi Vorhol zaista verovao u rečenicu da će "u budućnosti, svi jednog dana biti svetski poznati na 15 minuta". Postoje i oni koji veruju da on to nikada nije rekao (iako je stajala u njegovoj brošuri najave izložbe u Stokholmu), ali svakako, bila je vrlo vizionarska: danas je vrlo lako postati poznat. Samo je pitanje da li je to isto što i biti slavan.

Svet komuniciranja i marketinga prilično se promenio od tih šezdesetih godina i sve je postalo normalan proces transformacije pop kulture. Sve može da bude marketing i marketing može da "ispegla" sve. Da li je baš tako i gde je budućnost komunikacije? Dr Siniša Atlagić, profesor političkog komuniciranja i političkog marketinga na Fakultetu političkih nauka u Beogradu, za Original govori o tome da li je danas sve postalo marketing i propaganda, razumemo li uopšte te dve reči i kako ih koriste svetski političari, između ostalih i Donald Tramp.

O tome zašto je reč „propaganda" postala omražena, kaže:

"Omražena je postala tokom Prvog svetskog rata i naročito neposredno po njegovom završetku kada je u Sjedinjenim Državama ona prvo izjednačena sa „nemačkim načinom ubeđivanja". S obzirom na to da je Nemačka bila neprijatelj, njen način ubeđivanja je poistovećivan sa obmanjivanjem i laganjem. U Americi je tokom 1920-ih formiran i pokret koji je dokazivao da je i odluka američke vlade da uđe u rat protiv Nemačke i njenih saveznica bila proizvod britanske propagande. Amerikanci se od Prvog svetskog rata ne bave propagandom, nego svoj „način ubeđivanja" nazivaju marketingom, političkim komuniciranjem, javnom diplomatijom itd".

Interesantno je da je propagandne metode u motivacione svrhe koristio i Aleksandar Makedonski, i Atila Hunski, pa i brojni vladari i države? Koliko se ona promenila do danas?

"Principi propagande su jednaki u vreme Aleksandra Makedonskog i danas. Da je u njegovo vreme bilo interneta, ubeđen sam da bi ga koristio. Nije stvar u tehnologiji nego u psihologiji čoveka", kaže Atlagić.

 

CEO INTERVJU U LETNJEM DVOBROJU ŠTAMPANOG IZDANJA MAGAZINA ORIGINAL.

 

 

 

 

 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.