UMETNOST I DIZAJN

Zaboravite filmske zvezde, gejmeri su sada u modi

Iskustvo igara je bogato, duboko, one ispunjavanju obećanja dok filmovi sve više to ne uspevaju
Nil Baules
Datum: 12/07/2018

Zaboravite filmske zvezde, gejmeri su sada u modi

Neki izvršni direktori e-sportova na arene gledaju kao na nove bioskope. Fotografija: Džejson Henri za Njujork tajms

Video-igre preuzimaju stvarni svet.

Širom Severne Amerike kompanije pretvaraju tržne centre, bioskopske dvorane, izloge i garaže u arene za e-sportove.

Istovremeno u Los Anđelesu menadžeri na gejmere gledaju kao na specijalnu novu vrstu poznatih koje treba negovati – pola sportista a pola influenser.

Veći deo svi oni duguju jednoj igri: „Fortnite“. Poslednjih mesec dana, ljudi su proveli oko 130 miliona sati na Twitch-u gledajući druge kako igraju „Fortnite“, igru koja spaja najbolje elemente izgradnje, pucačine i preživljavanja.

Sadržaj „Fortnitea“ je u februaru imao 2,4 milijarde pregleda na Jutjubu, navodi Tubular Insights. Ljudi vole da igraju video-igre, ali isto tako vole i da gledaju druge kako se takmiče.

Stvarni prostori preuređuju se u gejmerske barove jer 150 miliona gejmera u Americi žele da se druže. Žele da sede rame uz rame sa drugima. Žele da osvetljenje bude kul, da grickaju „hot pockets“ i žele pun bar jer više nisu tinejdžeri.

Poseta bioskopima pala je 2017. na najniži nivo u poslednjih 25 godina, dok je 638.000 ljudi nedavno gledalo Drejka kako igra „Fortnite“. Organizatori pariske Olimpijade 2024. sada razmatraju da u Igre uključe i gejming.

Na zabavi povodom otvaranja nove Esports arene u Oklandu, gotovo 4.000 ljudi se okupilo na nekadašnjem parkingu i obližnjim ulicama. Unutra, stotine šaka je stiskalo kontrole i otvaralo kesice čipsa uz periodične vriske onih koji su komentarisali igru na lajvstrimovima za desetine hiljada ljudi koji su ih gledali.

Tajler Endres, koosnivač arene, kaže da je morao da govori na četiri opštinska sastanka kako bi ubedio stanovnike tog kvarta da im je potrebna arena za e-sportove.

Želeli su prodavnicu“, rekao je Endres.

Arena je imala problema sa dozvolom za točenje alkohola. „Ljudi su mislili da su u pitanju 13-godišnjaci koji ne smeju da piju“, rekao je Džud Hanigan, 36-godišnji direktor kompanije Allied Esports koja je investirala u arenu. „Ali prosek godina je 25.“

Na blistavoj pozornici dvojica najboljih su se suočili dok je publika skandirala a komentatori na visokim stolicama potanko objašnjavali svaki pokret. Mašina za dim radila je iznad scene.

Lendon Trajbuh, 21-godišnjak iz Vankuvera, kaže da je lepo izaći iz zagušljivih video-radnji gde je nekada igrao. „Ovo je neverovatno“, rekao je. „Ima toliko prostora.“

Šestoro ljudi je u produkciji iza scene strimovalo igru uživo.

FaZe klan, jedan od nekoliko timova, ima prostorije u Kaliforniji i Teksasu. Li Trink, 50-godišnji vlasnik klana i bivši predsednik Capitol Recordsa, kaže da su e-sportovi i gejming budućnost i da će zaseniti filmove. „Industrija je zaspala. Za moje vršnjake i one starije koji kontrolišu mnogo toga, gejmeri su nerdovi koji igraju u podrumima kuća svojih roditelja.“

Iskustvo igara je bogato, duboko, one ispunjavanju obećanja dok filmovi sve više to ne uspevaju“, dodao je on. „Mi stvaramo biznis koji ispunjava prazninu koje ljudi još nisu ni svesni.“

© 2018 The New York Times

Ovaj tekst objavljen je u novom broju Njujork tajmsa na srpskom jeziku, koji se dobija na poklon uz svaki primerak Nedeljnika od četvrtka, 12. jula.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.