NAUKA I TEHNOLOGIJA

Vertikal - kompanija koja animira narcisoidne, mlade korisnike mobilnih telefona i aplikacija

Startap fokusiran na mobilne klipove
Bruks Barns
Datum: 27/11/2018

Vertikal - kompanija koja animira narcisoidne, mlade korisnike mobilnih telefona i aplikacija

Kratke akcione sekvence privlače mlađu publiku. Fotografija: Džejk Majkls za Njujork tajms

GLENDEJL, Kalifornija – Mladi glumac sa čupavom bradicom izabran da glumi satanistu u krimi seriji "Solve" sedeo je ispred kamere na jednostavnom setu u julu. Šest članova ekipe stajalo je znojeći se u obližnjem hladu. Jedan je gledao u štopericu na svom ajfonu.

"Sada da te vidim iscrpljenog", rekao je režiser glumcu. "Ovoga puta si celu noć obožavao Satanu. Spreman? Akcija!"

Nije bilo dobro. "Predugo", rekao je mirno tip sa ajfonom. "Trajalo je 22 sekunde." Dat je nalog da se scena preuredi – po mogućstvu tako da traje 18 sekundi. Možda bi trebalo da probaju "nervoznog" satanistu.

Ovo je budućnost televizije kako je vidi Vertical Networks, startap koji je pokrenula Elizabet Merdok, medijski producent čiji je otac Rupert Merdok. Dok su njen otac i braća Lahlan i Džejms zauzeti prodajom porodičnog studija kompaniji Dizni, ona je tiho od Vertikala napravila velikog snabdevača video-serija za mobilne telefone. Priče se pričaju u kratkim scenama koje traju 20 sekundi a cela epizoda nekoliko minuta; oslanjaju se na živopisne produkcione tehnike (podeljeni ekrani, tekst na ekranu) i snimaju se vertikalno umesto horizontalno. "Želela sam mesto u prvom redu kako bih videla kako se ovaj novi svet razvija", navela je u mejlu 50-godišnja Merdokova. "Teže je nego što izgleda. Dobar mobilni video ne oprašta, zahteva mnogo rada i težak je za proizvodnju."

Oslanjajući se na istraživanja, Vertikal je našao način da animira tinejdžere na Snepčetu, što veliki hitmejkeri poput Vornera ili Viakoma nisu uspeli. Vertikalovi hitovi na Snepčetu su "Phone Swap", serija o izlascima gde učesnici mogu da pregledaju jedni drugima mobilne telefone i koja privlači u proseku deset miliona gledalaca po epizodi. "Solve" je krimi serija inspirisana stvarnim događajima gde gledaoci pogađaju ko je potencijalni osumnjičeni. Serija je počela da se prikazuje u maju i privlači isto tako veliki broj gledalaca.

Vertikal gde je Snep, roditeljska kompanija Snepčeta, manji investitor, takođe pravi emisije za Fejsbuk („I have a Secret“) i Jutjub („Yes Theory“). Vertikal kaže da njihov originalni sadržaj – uključujući Brother, digitalni magazin za mlade muškarce koji se svakog dana objavljuje na Spepčetu i Fejsbuku – privlači više od pedeset miliona mesečno aktivnih gledalaca. Startap sa sedištem u Los Anđelesu unajmljuje oko 40 ljudi. Portparolka kaže da najviše novca zarade od prodaje oglasa. Klijenti su im Najki, Intel i Vorner.

Dok tradicionalna televizija posrće a mlada publika odbacuje kablovsku, Holivud je ozbiljno počeo da se bavi korisnicima mobilnih telefona. Kompanija Dizni plaća 71,3 milijarde dolara za Merdokovo medijsko carstvo kako bi unapredili svoje striming planove. Merdokova je odbila da komentariše prodaju.

Neke konvencionalnije medijske kompanije uspele su u ovoj oblasti. Do sada, najveći dobitnici kada je reč o sadržaju za mobilne telefone jesu startapovi poput Vertikala.

"Arogancija je najveća greška Holivuda", kaže Tom Rajt, bivši izvršni direktor. "Ona klasična priča 'Daćemo publici ono što mi želimo a ako oni to ne žele, pa, oni su krivi što ne prepoznaju našu briljantnost'."

Dok su Merdokovi sinovi svoje karijere gradili u okrilju porodice, Elizabet Merdok koja živi u Londonu je ozbiljan preduzetnik. Na vreme je registrovala uspon rijalitija i 2001. osnovala Shine Group koja je radila lokalne verzije emisija poput "MasterChef" i "The Biggest Looser". Prodala je Shine deset godina kasnije očevoj News Corporation za 770 miliona dolara. Merdokova je ta koja je podstakla oca da rizikuje sa emisijom koja je postala jedan od najvećih rijaliti hitova u istoriji televizije – „Američki idol“.

Sa Vertikalom je htela da eksperimentiše. Da li studio može da pronađe nove načine da zabavi korisnike aplikacija poput Snepčeta starosti između 13 i 25 godina, i da li taj sadržaj može da spinuje u vidu tradicionalnih TV serija, knjiga i drugih medija?

Presudu je donela posle dve godine. "Izgleda da možemo", rekla je ona.

U avgustu, Vertikal je adaptirao "Phone Swap" za televiziju. Petnaest epizoda u trajanju od pola sata u poređenju sa četiri minuta na Snepčetu, emitovana su na lokalnim Foks stanicama kao pilot za sindikalizovanu seriju.

Vertikal je objavio i knjigu saveza zasnovanih na njihovom e-magazinu Brother specijalizovanom za ekstravagantne životne stilove. Primer iz nedavnog broja: "Zabavna činjenica! Jedenje slina sprečava bakterije da vam se zalepe za zube!"

Ovakav sumanuti sadržaj uspeva na Snepčetu koji ima 188 miliona, mahom mladih korisnika.

"Ako im ne damo tri stvari koje će gledati istovremeno, izgubićemo ih", rekla je Bejli Roser, direktor odeljenja za razvoj publike u Vertikalu. "Gledaoci sadržaja za mobilne telefone su navikli na konstantne stimulacije. Razmislite samo koliko vizuelnih informacija vaš mozak procesuira dok prelazi kroz Fejsbukov fid ili skenira notifikacije." I što je moguće češće koristite reč "ti" u mobilnom sadržaju posavetovala je ona. "Publika je narcisoidna."

© 2018 The New York Times


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.