SVET DANAS

Piće "za odrasle i za hipstere": Renesansa suvog džina

Džin je u Velikoj Britaniji postao toliko popularan da ga je Nacionalni zavod za statistiku ponovo uvrstio među proizvode prema kojima se meri inflacija
Piše: Ejmi Tsang / The New York Times International Report
Datum: 27/02/2019

Piće "za odrasle i za hipstere": Renesansa suvog džina

Ben Kvinton za Njujork tajms; Zakoni o proizvodnji džina doneseni 2009. godine omogućili su otvaranje malih destilerija

Otkad su evropski apotekari počeli da destiluju džin i prodaju ga kao lek za sve u 16. veku, taj alkohol sa ukusom kleke cenjen je kao lek, optužuje se za podsticanje javnog nereda i ispija se u koktelima.

Suvi džin sada je doživeo renesansu u Londonu.

Prodaja džina u Velikoj Britaniji dostigla je vrednost od skoro dve milijarde funti, odnosno 2,6 milijardi dolara, protekle jeseni, dok je u isto vreme 2017. godine, ta vrednost iznosila 1,26 milijardi funti. Džin je sada drugo po popularnosti piće u toj zemlji, odmah iza votke.

Džin je u Velikoj Britaniji postao toliko popularan da ga je Nacionalni zavod za statistiku ponovo uvrstio među proizvode prema kojima se meri inflacija, nakon što ga je pre 13 godina uklonio sa te liste.

Među novim proizvodima – koji, istina, imaju prepoznatljivi ukus kleke – mogu se naći marmelada sa ukusom džina i sveće sa istim mirisom. Britanci sada žele da zarade na džinu i van domaćeg tržišta.

Sem Golsvordi i Ferfoks Hol planirali su da 2007. godine u Zapadnom Londonu pokrenu destileriju, ali su njihov plan osujetila birokratska pravila stara 250 godina koja predviđaju da se džin može proizvoditi samo u uslovima gde su kapaciteti proizvodnje najmanje 1.800 litara.

Golsvordi i Hol su lobirali u vladi da se restrikcije povuku, a 2009. godine njihova kompanija "Sipsmit“ dobila je dozvolu za rad. To je otvorilo put i drugim malim destilerijama.

Broj destilerija u Britaniji porastao je sa 113 u 2009. godini na 419 u 2018. One su, takođe, postale popularne turističke destinacije. Samo "Sipsmit“ godišnje obiđe oko 25.000 posetilaca.

"To je sada deo prehrambene kulture koja verovatno nije postojala u Velikoj Britaniji pre 20 godina“, kaže Majls Bil, izvršni direktor britanskog Udruženja za trgovinu vinom i alkoholnim pićima. "Ljudi, takođe, sve manje piju, ali su zainteresovaniji za to što unose u sebe. Zato su spremni da plate više.“

Ijan Padik otkrio je 2013. godine da je londonska zgrada u kojoj su se nalazile prostorije njegovog vodoinstalaterskog preduzeća nekada bila upravo destilerija u kojoj se proizvodio džin. On je pronašao potomke vlasnika i zajedno su otvorili "Old Bakery Gin“ čiji se proizvodi sada prodaju u robnim kućama "Harrods“ i "Fortum & Mason“.

Velike kompanije kupuju destilerije kako bi zaradile na svetskom tržištu džina čija je vrednost, prema podacima firme za istraživanja Evromonitor, sa 10,5 milijardi u 2007. porasla na čak 15,5 milijardi u 2017. godini.

Manji proizvođači iz drugih delova sveta takođe su našli svoje mesto na tržištu. “Peddlers Gin", šangajski brend, nedavno je potpisao ugovor o distribuciji na međunarodnom nivou. Nove destilerije rađaju se od Australije i Lihtenštajna do SAD, kaže Nikolas Kuk iz britanskog “Gin Guilda".

Privlačnost ovog pića je u tome, kaže Kuk, što je ono “i za odrasle i hipstersko u isto vreme".

© 2019 The New York Times


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.