LIČNOSTI

Najnovija tezga Boba Dilana: Pravljenje viskija

Nobelovac i kantautor prelazi u industriju žestokih pića
Ben Sisario
Datum: 19/06/2018

Najnovija tezga Boba Dilana: Pravljenje viskija

Bob Dilan na promotivnoj fotografiji za "Heaven's Door Spirits", liniju viskija za koje kaže da "pričaju priču"

Krajem 2015, neočekivano ime se pojavilo u industriji alkoholnog pića: Bob Dilan. Prijava za trejdmark termin "Švercovani viski" podneta je pod imenom Boba Dilana.

Među onima koji su to primetili je Mark Bušala (52), dugogodišnji fan i preduzetnik u industriji alkoholnih pića čija je marka burbona "Angel's Envy" prodata za 150 miliona. Bušala je rekao da je proveo nedelje "opsesivno razmišljajući o konceptu Dilanovog viskija".

Stoga, nakon što su ga Dilanovi predstavnici pomno isproveravali, Bušala je popričao sa Dilanom preko telefona i predložio mu da rade zajedno na portfoliju manje količine viskija. Prema njegovom mišljenju, postojao je samo jedan problem: naziv "švercovan", iako skroz u skladu sa Dilanovim stilom, nije baš bio odgovarajući sa prvoklasno piće. Da li bi gospodin Dilan, dobitnik Nobelove nagrade, možda razmislio o drugom imenu?

"Bilo je pomalo zastrašujuće", rekao je Bušala o svom zahtevu.

Ali je upalilo. On i Dilan predstavljaju "Heaven's Door", kolekciju tri viskija – ražanog, burbona i mešanog viskija. To je Dilanova ulaznica u cvetajuće tržište alkoholnih pića poznatih.

Dilan ne samo da licencira svoje ime, on je i punopravni partner u poslu, "Heaven's Door Spirits", za koji je Bušala dobio 35 miliona dolara od investitora.

"Obojica smo želeli da stvorimo kolekciju američkih viskija koji, svaki na svoj način, pričaju priču", naveo je Dilan u saopštenju. "Decenijama sam na putu i bio sam u prilici da probam neke od najboljih viskija koji postoje. Ovo je sjajan viski."

Marketing alkoholnih pića slavnih ima tendenciju da se oslanja na njihov navodni životni stil. Pijte "Kasamigos" tekilu Džordža Klunija, na primer – koja je prošle godine prodata gigantu Diageo za milijardu dolara – i nešto od njegovog glamura će se preliti i na vas.

"U pitanju je zvezdana prašina", rekao je Majkl Stoun, predsedavajući agencije za licenciranje pića Beanstalk. "Ljudi samo žele malo zvezdane prašine tog života poznatih po sebi."

"Heaven's Door" obuhvata širu ideju Dilana koji je delom renesansni čovek a delom noćna ptica. Dizajn logoa je jedna njegova skulptura sa ruralnom ikonografijom – vrane i točkovi zaprega – u silueti. Promotivne fotografije osvetljene su u stilu filmskih klasika. Dilan (76), obučen u smoking, gleda negde u daljinu u mračnom laundžu ili praznom restoranu sa čašom u ruci.

Kao i njegovi noviji albumi, ovo je portret Dilana kao urbanog ali i dalje žestokog kantautora – onog koji završava svoj dan sa čašom burbona.

"Dilan ima ove kvalitete koji dobro idu uz viski", kaže Bušala. "Autentičan je. Pravi Amerikanac. Radi stvari onako kako želi."

Dilan je upao na tržište autorskog viskija u trenutku kada je biznis u ekspanziji. Zahvaljujući interesovanju za klasične koktele, prodaja američkog viskija porasla je 52 procenta u poslednjih pet godina, na 3,4 milijarde 2017, pokazuju podaci Saveta za destilovana pića.

Oni koji su pažljivo slušali znaju da je viski decenijama crvena nit u Dilanovoj muzici, od "Moonshiner" iz 1960. do Dilanove verzije pesme "Copper Kettle (The Pale Moonlight)" na albumu iz 1970. godine "Self Portrait", koja detaljno opisuje proces destilovanja. ("Get you a copper kettle, get you a copper coil / Fill it with new made corn mash and never more you’ll toil.”)

Da bi se sačuvalo Dilanovo originalno ime za viski, kompanija će svake godine izbacivati ograničenu "Bootleg" seriju. Prva sa 25 godina starim viskijem biće puštena u prodaju prošče godine i koštaće oko 300 dolara po boci. ("Heaven's Door" standardna linija ide za 50 do 80 dolara po boci.)

© 2018 The New York Times

Ovaj tekst objavljen je u novom broju Njujork tajmsa na srpskom jeziku, koji se dobija na poklon uz svaki primerak Nedeljnika od četvrtka, 14. juna.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.