NAUKA I TEHNOLOGIJA

Kako nas zavodi virtuelna realnost, ili auto ne može da bude samo lep

Dok simulatori posetioce auto izložbi smeštaju na vozačevo mesto u napravi koja se ponaša i izgleda kao pravo voozilo, virtuelna realnost može da spakuje trodimenzionalno okruženje poput unutrašnjosti automobila i pogleda kroz prozore - u slušalice.
Pol Stenkvist
Datum: 26/04/2018

Kako nas zavodi virtuelna realnost, ili auto ne može da bude samo lep

Inženjer u Dodžovom simulatoru za trke brzine koji podražava dinamični događaj. Fotografija: Džošua Brajt za Njujork tajms

Napredak u tehnologiji mikroprocesora i elektronskih senzora pomogao je da se današnji automobil pretvori u multimedijlno iskustvo predstavljeno na ekranima visoke definicije. Auto kompanije ne ograničavaju tehnologiju samo na unutrašnjost vozila. Proizvođači automobila nude iskustvo izmenjene realnosti, video displeje koji uključuju gledaoca i simulator virtuelne realnosti kako bi namamili kupce.

Na izložbama automobila danas, auto ne može samo da bude lep da bi se isticao. Posetioci tako mogu da saznaju ponešto o proizvođačevim planovima za urbanu moblinsot dok lete iznad izmišljenog pejzaža, provozaju virtuelnu trku ili vrište na trci ubrzanja.

Dodžov simulator drag rejsinga je kombinacija realnosti i mašte i mesto gde automobilski inženjering prelazi u nauku video igara. Simulator kombinuje dva prava Dodž demona koji ispod haube, na mestu gde je nekada bio motor, imaju mnoštvo elektronskih i hidrauličnih naprava u takmičenju u brzini koje se gleda na šoferšajbni.

Podižući prednje točkove pri startu, automobili napuštaju startnu liniju uz moćnu G-silu ubrzavnja zahvaljujući moćnim 8o8 konjskim snagama Demona. Elektronski kontrolisani, hidraulično opremljeni simulatori. Promene u vibracijama motora i podlozi emituju se kroz vozačeve pantalone i sinhronizuju sa videom. Realistični fidbek je iskomuniciran kroz volan a zvuci se čuju kroz zvučnike koji se nalaze unutra i napolju.

Vozač mora da krene, tačno okreće volan i menja brzine kako bi imao dobro vreme.

Dok simulatori posetioce auto izložbi smeštaju na vozačevo mesto u napravi koja se ponaša i izgleda kao pravo voozilo, virtuelna realnost može da spakuje trodimenzionalno okruženje poput unutrašnjosti automobila i pogleda kroz prozore - u slušalice.

Iskustvo je često obogaćeno elektronskom manipulacijom vozačevog sedišta. Tehnologija se već koristi u prodaji.

Ford je razvio VR displej City of Tomorrow (Grad sutrašnjice). Iskustvo uključuje vožnju u letećoj mašini koja se izdiže iznad izmišljenog ubranog predela i pokazuje neke primere kompanijine transportne tehnologije. Dinamična kontrola sedišta simulira ubrzanje. Ford je ovu tehnologiju predstaio na autosajmovima u Detroitu i Njujoku.

Posle uspeha VR iskustva razvijenog za izložbeni salon dilera iz Konektikata, Kadilak sada širi svoj proizvod i po drugim predstavništvima.

Poput Kadilaka, Leksus je razvio VR iskustvo za prodave i druge događaje osim izložbi automobila. Oni vode gledaoca na virtuelno mesto gde mogu da prošetaju oko vozila, otvore vrrat ai razgledaju unnutrašnjost i konfigurišu sopstveni automobil, čak i pre nego što je on krenuo u prodaju.

Mnogi Mercedesovi dileri koji prodaju AMG modele visokih performanci, koriste sistem Power Wall kako bi demonstrirali tehnologiju tih tehnološki izvrnih vozila. AMG vozila i njihove komponente izloženi su na video ekranim velikim i do 560 centimetara sa tač skrin kontrolama kako bi gledaoci mogli da vide unutrašnjost kola, prouče ih i izaberu snimke ili demonstracije sa detaljnijim informacijama.

Fijat Krajsler je kreirao skromniju alatku koju koristi da bi poboljšao prodaju - modifikacije kojima se kreira voziilo za jedan određen posao, poput na primer vuče - svojih ram kamiona. Držanjem ajpeda na ključnim mestima na Ramu, mušterija može da vizueizuje promene.

Najimpresivniji način na koji su kompanije primenile nove tehnologije je iskustvo koje je teško ponoviti poput Dodžovog simulatora ili Ševroletovog virtuelnog iskustva gde su gledaoci smešteni na digitalnu test traku Dženeral Motorsa u Milfodu, Mičigen i u pustinjsku fabriku u Arizoni.

Pol Edvards, izvršni direktor Ševroleta rekao je: „Želeli smo da mušterijama pokažemo šta se dešava iza scene i šta mi radimo da bi kvalitet ovih vozila bio na nivou. Tehnološki nivo iskustva je preslikao na ceo brend".

© 2018 The New York Times


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.