SVET DANAS

Hajde da oživimo vodene krevete

Vodeni krevet je evoluirao dovoljno da više ne podrazumeva i jeftinu seksualnu konotaciju. Prema podacima Udruženja proizvođača vodenih kreveta, do 1986. godine prodaja vodenih kreveta dostigla je skoro dve milijarde dolara, odnosno činila je 12 do 15 odsto američkog tržišta za proizvodnju dušeka
Piše: Penelopi Grin / The New York Times International Report
Datum: 21/01/2019

Hajde da oživimo vodene krevete

Čarls Hol (75), na “plutajućem“ vodenom krevetu u svom domu u Vašingtonu; Foto: Ijan C. Bejts za Njujork tajms

Isprva je pokušao sa želatinom i kukuruznim štirkom, ali je ljigava masa kojom je napunio dušek bila preteška da bi se pomerala. A i počela je da smrdi nakon nekoliko dana. Onda je probao sa vodom.

Bilo je to 1967. godine, Čarls Hol je eksperimentisao sa plutajućim nameštajem, kako ga je zvao, na času inženjerstva na Univerzitetu San Franciska. Naredne godine, njegovo „Sedište za zadovoljstvo“ debitovalo je u galeriji.

Odbile su ga kompanije za proizvodnju dušeka, kao i prodavnice nameštaja, pa je Hol rešio da svoj izum prodaje sam prodavnicama, nudističkoj koloniji i, neizbežno, Hjuu Hefneru koji je naručio jedno obloženo zelenim plišom za svoju Plejboj vilu.

Hol se smeo zakleti u dobrobiti koje donosi njegov izum: kako bestežinsko stanje doprinosi zdravlju i blagostanju. "Pokušavao sam da poboljšam spavanje", objasnio je.

Hol je sa svojim partnerom uskoro pronašao investitore i njihova kompanija "Innerspace Environments" otvorila je preko 30 prodavnica u Kaliforniji. Iako je Hol patentirao svoju verziju koju je prodavao na snažnom okviru od crvenog drveta, bilo je mnogo plagijatora koji su za manje novca nudili daleko lošije varijante. Prvi „Krevet za zadovoljstvo“, kako je Hol nazvao svoj model, prodat je za 350 dolara. Do 1975. godine, Holova kompanija je bankrotirala zbog, kako on navodi, investitora i on je požurio u druge poslovne izazove.

Vodeni krevet je evoluirao dovoljno da više ne podrazumeva i jeftinu seksualnu konotaciju. Prema podacima Udruženja proizvođača vodenih kreveta, do 1986. godine prodaja vodenih kreveta dostigla je skoro dve milijarde dolara, odnosno činila je 12 do 15 odsto američkog tržišta za proizvodnju dušeka.

Hol je radio kao savetnik u brojnim kompanijama, ali i unapređivao modele. Ubrzo su nestali drveni okviri i šljapkanje, a vodeni kreveti dobili su daleko prefinjeniju formu.

Do 1991. godine, svaki peti krevet bio je vodeni. Ipak, samo pet godina kasnije, vodeni kreveti izgubili su na privlačnosti.

Nedavno, jednog popodneva, sedeo je Hol (75) u svom bungalovu u Vašingtonu. Navršavala se pedesetogodišnjica otkako je osmislio svoj prvi krevet, a sada je bio jednako uzbuđen zbog svog novog izuma.

Pre tri godine Kit Konig iz kompanije City Furniture i Majkl Džeroti, proizvođač, odlučili su da je "došlo vreme".

Novi vodeni krevet gospodina Hola nosi ime „Plutajući“ i košta između 1.995 i 2.395 dolara, a uz njega idu grejač, aparat za punjenje i pražnjenje, kao i metalni okvir.

Konig od jula prodaje „plutajuće“ krevete u svojim prodavnicama na Floridi. "Prva tura se rasprodala prilično brzo", ističe on.

Hol se nada da će „Plutajući“ pronaći kupce i među milenijalcima. On živi sam sa dva takva kreveta: dupli dušek u gostinskoj sobi i king sajz krevet u njegovoj spavaćoj sobi. Čovek sa 40 patenata poseduje i nekretnine u Kaliforniji, ali i devet sportskih automobila.

U spavaćoj sobi još ima mesta da se zarade milioni. Navodi se da je industrija dušeka u Americi teška petnaest milijardi dolara.

Voren Šulberg, konsultant u industriji nameštaja, takođe smatra da je tek sada pravo vreme za vodene krevete.

"Nove generacije ne povezuju vodene krevete sa mestom gde spavaju usamljeni muškarci koji žele da namame neku mladu damu", kaže on. "Druga stvar je što većina potrošača nema ideju o tome šta se nalazi u većini dušeka koji se kupuju. Sa vodenim krevetom je jednostavno. To je samo velika vreća puna vode."

© 2018 The New York Times

TEKST IZ NOVOG BROJ NJUJORK TAJMSA NA SRPSKOM JEZIKU, POKLON SVIM ČITAOCIMA UZ NOVI BROJ NEDELJNIKA KOJI JE NA KIOSCIMA OD ČETVRTKA, 17. JANUARA



Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.