UMETNOST I DIZAJN

Da li biste nosili patike koje koštaju 12.350 dolara?

Ljubitelji patika prate šta poznati nose
Bil Šapiro
Datum: 21/06/2018

Da li biste nosili patike koje koštaju 12.350 dolara?

Patike iz ograničenih serija privlače muškarce koji "modu tretiraju kao sport". Fotografija: Mark Vikens za Njujork tajms

Šetati kroz Stadium Goods radnju na 300 kvadratnih metara u Njujorku znači suočiti se sa redovima besprekorne sportske obuće. Pogledajte pažljivije i cena će vas šokirati.

Na primer, par belih Nike Jordan 1 patika modnog dizajnera Virdžila Abloha (Off White, Louis Vuitton) koje su originalno koštale 190 dolara, sada se prodaju za 2.750. Pored je redak par Adidas PW Human Race NMD TR koje je dizajnirao muzičar Farel Vilijams. Cena: 12.350 dolara.

Tržište dizajnerskih patika je ovih dana ozbiljan posao a Stadium Goods, koji preprodaje retka ili ograničena izdanja, postao je "Tifani" za ljubitelje patika.

Fanatični ljubitelji patika postoje decenijama, a kupovina i razmena su se mahom odvijale na iBeju ili ličnim transakcijama. Tek je poslednjih nekoliko godina ovo tržište procvetalo. Džon Mekfiters, koji je sa Džedom Stilerom pokrenuo Stadium Goods, kaže da su promenu podstakli "ljudi koji sada od detinjstva uče kako da tretiraju modu kao sport – na način na koji su žene uvek tretirale modu".

Poenta nije upotrebna vrednost već izražavanje identiteta. "Patike su za šopingom opsednute muškarce najfleksibilniji i najprihvatljiviji način da izraze ličnost", kaže Mekfiters.

U januaru 2017. Stadium Goods dobio je 4,6 miliona dolara finansiranja od Forerunner Venturesa (koji podržavaju između ostalog Warby Parker i Bonobos) i Chernin grupe.

Ranije ove godine, evropska luksuzna grupa LVMG (Luj Viton, Dior, Živanši) učestvovala je kao manjinski partner sa nepoznatim iznosom. A 2. maja je Stadium Goods najavio dogovor o distribuciji sa luksuznim e-prodavcem Farfetch. Stadium Goods će i dalje prodavati svoju robu preko iBeja, Amazona i Alibabe, između ostalih.

Zahtev za kolekcionarskim primercima patika i ulične mode naročito je jak u Kini, kaže Mekfiters. "Često patike koje žele ne mogu da se nađu u njihovoj zemlji", rekao je on.

Sve u svemu, kompanija je prošle godine zaradila sto miliona dolara.

Stadium Goods nije jedini igrač u ovom polju.

GOAT (sportski akronim od: Greatest of All Time) zaradio je 97,6 miliona dolara i Edi Lu, osnivač, kaže da im je cilj bio da "izgrade nešto što rešava sve veći problem lažnjaka".

StockX je model prodaje izgrađen na konceptu da cene traženih predmeta variraju poput berze i napravljen je za entuzijaste koji na patike gledaju kao na investiciju.

"Mi smo evolucija iBeja", rekao je osnivač StockX-a Džoš Luber. On je dodao da StockX sada donosi oko dva miliona dolara dnevno prodajom robe.

Kao i na berzi, cene se menjaju u realnom vremenu (GOAT/Flight Club i Stadium Goods nude fiksne cene). Postoji i mogućnost "IPO patika", kaže Luber i kao primer navodi limitiranu preprodaju novih Nike patika Lebrona Džejmsa koju je StockX organizovao prošlog januara. Sa samo 46 pari u prodaji (23 Lebrona 14 i 23 u stilu patika koje je Džejms nosio kao novajlija), nadmetanje je trajalo tri dana a sve patike su prodate po prosečnoj ceni od oko 6.000 dolara.

"Posle toga, dozvolili smo sedmorici mušterija da ih preprodaju a da nisu ni dodirnuli proizvod", rekao je Luber. "To je pravi trgovački dan."

Ljubitelji patika prate šta poznati nose, kaže Džo La Puma, marketinški stručnjak koji na Jutjubu vodi "Sneaker Shopping".

"Naročito su, u svojim krugovima, uticajni Kanje Vest, Trevis Skot, ASAP Roki, Virdžil Abloh i Džared Leto", rekao je on. "Ne počne svaka patika specijalno. Postoji šansa da će je neko od ovih poznatih nositi i onda može da postane superkul."

© 2018 The New York Times


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.