BIZNIS I FINANSIJE

Apdejtovani Volmart želi da se suprotstavi Amazonu

Trgovinski gigant okreće se Indiji i drugim zemljama u razvoju
Majkl Korkeri
Datum: 18/07/2018

Apdejtovani Volmart želi da se suprotstavi Amazonu

Foto: Profimedia

Sem Valton, koji je otvorio prvu Volmartovu radnju u Rodžersu, Arkanzas, 1962. smatrao je sebe rođenim prodavcem. "Mogao sam da prodajem", napisao je jednom.

Sada ovaj trgovački lanac mora da dokaže da ume i da kupuje.

Prošlog meseca Volmart je objavio da su postigli 16 milijardi dolara vredan sporazum o kupovini 77 procenata indijske e-trgovine Flipkart, kao deo svoje strategije da zauzmu deo tehnološki upućenog tržišta koje se razvija. Sporazum sa Flipkartom je jedan od najvećih i najriskantnijih u Volmartovoj istoriji.

Dogovor je posledica svesti da je Valtonovoj strategiji potrebno unapređenje za doba digitalne kupovine kojim dominira drugi gigant: Amazon.

Decenijama je Volmart gradio radnje po Americi, uništavajući lokalne bakalnice i prodavnice svojim niskim cenama. Ali danas, Volmartove radnje su udaljene 15 kilometara od 90 posto populacije Sjedinjenih Država, što znači da mesta za dalje širenje nema previše.

Istorijski štedljiva kompanija koja nije potpisala mnogo poslovnih ugovora, Volmart sada troši milijarde kako bi se raširio po inostranim tržištima i demografijama i kako bi povećao svoju prodaju.

Volmart je počeo da radi na stvaranju globalnih saveza sa trgovinama na veliko i tehnološkim kompanijama koje zajedno sa njima imaju istog neprijatelja - Amazon. Udružio se sa Guglom za onlajn kupovinu, a Majkrosoft ima udeo u Flipkartu zajedno sa Volmartom.

Skot Muškin, analitičar prodaje u firmi Vulf risrč, kaže da ga brine želja Volmarta da napada Amazonova uporišta.

"Deluju kao da su pomalo opsednuti Amazonom", rekao je on.

Indija je zlatna granica digitalne prodaje za Volmartovog direktora Daga Mekmilona. U zemlji živi 443 miliona milenijalaca a očekuje se da će se broj pametnih telefona udvostručiti u naredne tri godine.

"Kada zastanete i pogledate svet i sve njegove zemlje - njihovu veličinu, stopu razvoja, potencijal - nema mnogo prilika poput ove koju smo mi ugrabili", rekao je Mekmilon.

Investitori međutim ne dele njegov entuzijazam.

Volmart moli Volstrit za strpljenje. Kompanija je naložila svom odeljenju za inostrane poslove da oslobodi keš i resurse kako bi se fokusirali na tržišta u razvoju i ostavili ona koja zaostaju.

U aprilu, Volmart je prodao prodavnice i udružio se sa Rakutenom, lokalnim liderom u e-trgovini, i nude onlajn isporuku namirnica.

U Kini, Volmart produbljuje veze a čak ima i mali udeo u JD.com koji se takmiči sa Amazonom i drugim e-trgovinskim gigantom u zemlji, Alibabom.

Ali biće potrebne milijarde da bi Volmart pretvorio Flipkart u profitabilan posao.

Najveći ugovor Volmarta kada je reč o urbanim kupcima bila je kupovina sajta za e-trgovinu Jet.com, koji nudi razne proizvode i usluge. Sajt je kupljen u avgustu 2016. za tri milijarde dolara. Analiza poslednjeg kvartala je pokazala da se razvoj Jet-a usporio i kompanija je sada rekla da će se fokusirati na privlačenje novih mušterija preko svog glavnog sajta, Walmart.com.

"Mnogo e-trgovine bilo je usmereno na populaciju sa višim prihodima", kaže Muškin. "Problem je što Volmartova marka najčešće nije za njih."

© 2018 The New York Times

Ovaj tekst objavljen je u novom broju Njujork tajmsa na srpskom jeziku, koji se dobija na poklon uz svaki primerak Nedeljnika od četvrtka, 12. jula.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.