Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Svet

"To sam ja, ja smrdim": Kevin Spejsi otkrio trik koji koristi kad mu ne ide dobro

Ali, dodao je, previše brige o očekivanjima publike je najsigurniji put da upropastite izvođenje. "Poslednja stvar o kojoj treba da mislite je šta će oni misliti", rekao je
Dejv Ickof, NYT
Datum: 16/07/2017

"To sam ja, ja smrdim": Kevin Spejsi otkrio trik koji koristi kad mu ne ide dobro

Foto Profimedia

Kevin Spejsi naizmenično je koračao kao panter i osmehivao se kao ponosni roditelj u pozadini učionice na Džulijardu.

Studenti glume u ovoj školi, koju je i on nekada pohađao, izvodili su scenu. Zamolio je jednog studenta da odigra scenu iz "Poslednjih dana Jude Iskariotskog" kao da ćaska sa nekim u metrou. Drugoj studentkinji naložio je da uspori dok priča i da se ne davi u južnjačkom akcentu.

Spejsijeve oči su se užarile kad je jedna studentkinja izvela govor iz Šekspirovog "Henrija V", nakon što je junaku uručen poklon od teniskih loptica.

"Imam takav zadatak za tebe", rekao je Spejsi. Onda joj je rekao da scenu odigra kao da je na teniskom meču. "Pobedićeš u ovoj bici. Poslaćeš ih kući postiđene", rekao joj je.

  Kada ne drži predavanja, oskarovac Spejsi (57) postaje neustrašiv takmičar u svom poslu. Nakon što je tumačio lik predsednika Andervuda u pet sezona Netfliksove serije "House of Cards", Spejsi se posvetio plemenitijoj ulozi advokata za građanska prava u predstavi "Clarence Darrow", koju je dve noći zaredom igrao na teniskom stadionu "Artur Eš" u Njujorku. Ovog leta pojavljuje se i kao kriminalac u akciji Edgara Rajta "Baby Driver". Nedavno je pošao stopama Džejmsa Kordena, Hjua Džekmena i Nila Patrika Harisa i bio domaćin dodele nagrada Toni.

Spejsi je na Džulijardu studirao od 1979. do 1981, ali nikada nije diplomirao. Još kao veoma mlad posedovao je jedinstvenu veštinu i ubeđenje da će ga ona odvesti daleko.

Dugo nakon što se u ovu prestižnu školu upisao sa školskim drugom Valom Kilmerom, i dalje uspeva da besprekorno odigra uloge svojih voljenih učiteljica, poput mentorke Merien Selds, i neustrašive profesorke tehnike glasa Elizabet Smit. Spejsi se takođe još dobro seća rasprave koju je imao sa Majklom Langamom, tadašnjim šefom glumačkog odseka, zbog kojeg je i napustio školu.

Nakon što su ga ukorili da previše pažnje posvećuje časovima glume, a da se ne usredsređuje dovoljno da istoriju pozorišta, Spejsi je, kako se priseća, rekao: "Dve godine nas učite kako da izdvojimo ono što je važno – kako da naglasimo, da potcrtamo. I sada mi kažete da ne mogu da radim to isto sa svojim životom?" Spejsi nije imao posao koji ga čeka; bio je bez agenta, bez planova. Ali, kako kaže: "Nikada nisam izgubio veru da ću u nekom trenutku uspeti."

Brzo je usledila karijera na Brodveju. Do 1986. igrao je na sceni sa svojim idolom Džekom Lemonom, a 1991. godine dobio je nagradu Toni za "Lost in Yonkers". Zatim su došli filmovi i Oskari za uloge u "Usual Suspects" i "American Beauty". Čini se da je svim njegovim najboljim ulogama, sve do one Frenka Andervuda, zajednička imperijalna crta.

  Taj utisak sigurnosti čini da Spejsi deluje kao da mu nisu potrebna nikakva uputstva. Tea Šarok, rediteljka "Clarence Darrow", kaže da jesu, ali da mu morate prići sa samouverenošću koja može parirati njegovoj. "Svi veliki glumci žele da ih vodite", kaže Tea. "Istina je da oni zaista dobri mogu i sami. Morali su da nauče kako da prežive verujući sopstvenom sudu."

Spejsiju, dodaje Tea, morate da dokažete da je vredno dogovora, da mu kažete: "Kev, nemoj tako, bolje je kada uradiš ovako." "Moram da mu argumentovano i samouvereno kažem zašto", ističe Tea.

Spejsi je "Clarence Darrow" obožavao još otkako je gledao kako ga izvodi Henri Fonda 1974. godine. Odlučio je da predstavu postavi na stadionu "Artur Eš" nakon što je pre dve godine prisustvovao otvaranju US Opena.

  "Pomislio sam kako se na tom terenu odvija drama sve vreme, ali se on ne koristi ni za šta drugo osim za tenis. Pitao sam se da li bi to moglo da se promeni", objasnio je.

Studentima je objasnio koliko je važno da nauče da veruju sopstvenim instinktima.

  "Lako je biti zarobljen idejom da postoji način na koji morate da radite ove stvari", kaže. "Jedini način je raditi ih onako kako osećate."

S njima je podelio i trik koji često koristi na audicijama. Kada oseti da ne ide dobro, Spejsi zastane u pola rečenice i kaže kako oseća neki smrad. "To sam ja, ja smrdim". Nekad je, kaže, bolje kada ih ubedite da znate da smsrdite. 

Ali, dodao je, previše brige o očekivanjima publike je najsigurniji put da upropastite izvođenje.

  "Poslednja stvar o kojoj treba da mislite je šta će oni misliti", rekao je.

TEKST IZ NOVOG BROJA NJUJORK TAJMSA NA SRPSKOM JEZIKU, POKLON UZ AKTUELNI BROJ NEDELJNIKA KOJI JE NA KIOSCIMA

 

 



Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.