Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Politika

Psihološki rat predsedničkih kandidata: Ni DOS nije hteo u drugi krug - Čitajte u Nedeljniku

Vučić dobro zna kako se sve očas posla preokrene, pa otuda marketinška i medijska "artiljerijska priprema" mora biti temeljna. Drugi krug je psihološki toliko nezgodan da Koštunica u njega čak nije hteo ni da ide u onim sudbinskim izborima s Miloševićem
Piše Zoran Panović
Datum: 19/03/2017

Psihološki rat predsedničkih kandidata: Ni DOS nije hteo u drugi krug - Čitajte u Nedeljniku

Foto Tanjug Tanja Valic i Dimitrije Goll

Marketing kompanije SBB koja je pokrenula kampanju za promenu svesti građana o odnosu prema životnoj sredini, čini se da je uspešniji od spotova i slogana i Vučića i njegovih oponenata. Naziv kampanje je "Ne prljaj. Nemaš izgovor!". Zamislite ove slogane dok ih izgovaraju predsednički kandidati i javne ličnosti koje ih podržavaju - zar ne bi bilo efektnije? Samo da se slogani razdvoje: "Ne prljaj!" (Vučić se obraća "mrziteljima", a "Svi protiv jednog" njemu). "Nemaš izgovor!" (... da ne glasaš za mene - Vučića ili jednog iz kataloga "Svi protiv jednog"). Vrlo moguće da će SBB promeniti svest građana o ekologiji, mnogo elegantnije nego što Vučić pokušava da promeni svest građana u smislu preduzetništva, a što zaista - s obzirom na "tehnike" - deluje ponekad, uprkos plemenitim namerama, kao lobotomija.

Jeste li zaboravili efektni ekološki slogan Olivera Dulića "Očistimo Srbiju!"? Za tu kampanju naprednjaci su žestoko 2012. optužili Dulića za malverzacije. Mada, ekološki slogani su politički vrlo aplikativni, upotrebljivi u smislu "velikog spremanja" i "razdvajanja kukolja od žita". Ili - "Glasajmo. I povucimo vodu". Sa obaveznim pozadinskim zvukom vodokotlića.

Opozicija strahuje kakve naprednjaci imaju sve tehnike za izborne malverzacije - pominje se čak i "čarobni prsten" koji imena bitnijih opozicionih kandidata na listiću čini nevidljivim, dakle prsten moćan maltene kao onaj Sauronov koji je Frodo nosio u Mordor. Vlast se pravi da strahuje kako će kantautor Vlado Georgiev i šminkerka Jelena Maćić zavesti "jakobinski teror" nakon realizacije "scenarija", a u retrospektivama dosovske piromanije i "terora", baš u kontekstu vešala, čudno je da se niko još nije setio poruke Nenada Čanka Slobodanu Miloševiću u smislu gde će dovesti i gde će tačno "obesiti đubre".

U vreme pojave "Nezavisnosti" u Poljskoj, general Nikola Ljubičić je znao reći kako smo "mi" (komunisti) vlast osvojili krvlju i nećemo je drugačije dati. Posle se to pripisivalo i Miri Marković. Neko iz marketinga treba da podseti ove Vučićeve da su oni vlast osvojili izborima (i to više puta uzastopno i neosporno), i da ne treba frojdovski da najavljuju da će je braniti kao da su je osvojili krvlju. Jednog dana, teško ovog aprila, na izborima je mogu i izgubiti. Ne moraju "u krvi na ulici". Zato i postoji demokratija.

 

Vučić dobro zna kako se sve očas posla preokrene, pa otuda marketinška i medijska "artiljerijska priprema" mora biti temeljna. Drugi krug je psihološki toliko nezgodan da Koštunica u njega čak nije hteo ni da ide u onim sudbinskim izborima s Miloševićem


Nikada ovako izbori nisu koincidirali s martovskim brojnim godišnjicama. Konfuzija je velika: sve se opet svelo u Požarevcu "pod lipom" na Mrkonjića i Vulina, koji tu sigurno nisu bili kao izaslanici Dačića i Vučića. Možda i perverznim, ali ipak pijetetom prema Đinđiću, Vučić i vlast su obeležili 12. mart, ali pijetet prema tehničkom vođi DOS-a malo deluje šizofreno uz paralelnu antidosovsku histeriju. Takva kognitivna raspolućenost verovatno je namenjena biračima koji u dva ponuđena skupa od kojih jedan nudi slike životinja, a drugi slovima njihove karakteristične zvuke - teško mogu da mačku povežu sa mjau-u-u, kravu sa mu-u-u-u, psa sa av-av, svinju sa grok-grok. Ali, što je takvih glasača više, više je i stabilnosti.

Lakše je ostvariti viziju sa onim pristalicama koje su 2011. u podzemnom prolazu na beogradskim Terazijama krenule uzbrdo dok su pokretne stepenice išle nizbrdo. Možda, gle apsurda, ostvariti čak i Đinđićevu viziju. Pre s njima nego s realnim reformskim partnerima u socijalnoj strukturi društva. Broji se samo krajnji rezultat. Kao u fudbalu.

Stalnim propitivanjem Saše Jankovića gde je bio Devetog marta i Petog oktobra, Vučićeva propaganda indirektno potvrđuje da su to bili veliki i važni datumi. Iako, s druge strane, pokušava da napravi kontinuitet sa onim što je Milošević davno krstio kao "sile mraka i bezumlja".

Režimska propaganda napravila je od Saše Jankovića, Vuka Jeremića i Boška Obradovića neku vrstu trijumvirata krštenog kao "JOJ" koalicija. U podtekstu oni su za vučićevce "Haos koalicija" jer hoće "krvavi scenario" (po mogućstvu ukrajinski), ali "JOJ" je efektnije jer je pakosnije.

CEO TEKST U AKTUELNOM BROJU NEDELJNIKA NA KIOSCIMA OD 16. MARTA, A U DIGITALNOM IZDANJU DOSTUPNO NA NOVINARICA.NET

 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.