Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Nedeljnik

Od dizelaša do tviteraša: "2 Umlimited", "200 na sat", koalicija u Mionici i sećanje na devedesete

Povratak u devedesete, makar na lokalnim izborima u Mionici i još ponegde, relaksirao je prilično Dačića, Šešelja i Palmu. Svi se rado vraćaju u devedesete. Tamo smrdi, ali je bar toplo. Tamo se uvek znalo ko su "oni", a ko smo "mi"
Datum: 11/01/2018

Od dizelaša do tviteraša: "2 Umlimited", "200 na sat", koalicija u Mionici i sećanje na devedesete

Foto Profimedia

"Povratak u devedesete, makar na lokalnim izborima u Mionici i još ponegde, relaksirao je prilično Dačića, Šešelja i Palmu. Svi se rado vraćaju u devedesete. Tamo smrdi, ali je bar toplo. Tamo se uvek znalo ko su 'oni, a ko smo 'mi. Bilo je mučno kad se na momenat učinilo da je Vučić zaista postao od radikala evropski liberal", piše Zoran Panović u tekstu za novi broj Nedeljnika, koji je na kioscima od četvrtka 11. januara.

Izvorni radikali. navodi Panović, gunđali su zašto se Vučić spanđava sa "dosovskim ološem", dok je "građanska javnost" u neverici sebe tešila da vuk dlaku menja, ali ćud nikada.

"Srećom, to vreme je iza nas uprkos otvaranju EU poglavlja. Sad su svi ponovo dobili šansu da budu srećni - naprednjaci koji mogu da se ponašaju kao radikali, veterani opozicionih devedesetih koji doživljavaju drugu mladost u takozvanom osvajanju slobode, i Dačić i Šešelj u parodiji vlade patriotskog jedinstva Mirka Marjanovića. Eskapizam je ugodan i mnogi ga žele", piše Panović.

On dalje navodi da su devedesete "zlatne" višeznačno.

"Nema ove konfuzije. Tviteraši su danas lideri supkulture. I ispisnicima Dece loših muzičara godi kad čuju za Novu 2018. retrospektivno Viki i "Koka-kola - marlboro - suzuki" jer taj saund vraća u vreme kad smo i "mi" bili nešto. Kad je sve imalo smisla, i kad je bilo pozitivne energije iako nije bilo onog čega sad ima - Zare, Ikee, belog šengena, aerodroma sa francuskim koncesionarom....

Perverzni građanski povratak u devedesete (za razliku od onog racionalnog - Šešelja i Dačića) nije samo romantični žal za mladošću već i simptom nesnalaženja u divljem poluperifernom kapitalizmu u kome se pokazalo da je tržišna vrednost pištaljki iz demonstracija 1996/97. nula. Da je tranziciona pravda fikcija. Od tog nesnalaženja leči i 'Plavi slon' - senzacionalni spoj Twinsa i Ere Ojdanića, a kamoli Pearl Jam, njihov 'Jeremy' i sva ona dobra mjuza s Radija B92 s kojom smo se nosili s ratom, inflacijom i medijskom manipulacijom. Vučićevom mentalnom razgibavanju i reformskim kampanjama 'spržene zemlje' lakše je odgovoriti instinktivno žalom za devedesetim nego naći adekvatnu i konkurentnu kontrastrategiju. Kao stranka predator - poslednja u srpskom političkom lancu ishrane - naprednjaci su zagrabili i deo 'naših' uspomena na devedesete. I pomešali ih, kao kosti, u nostalži melting-potu sa njihovim patriotskim recidiviranjem", piše između ostalog Panović.

"Čak i vi koji se dobro razumete u pop muziku, sigurno se slabo sećate nečega što se zvalo "2 Unlimited". To je holandska i MTV eurodens atrakcija, nastala 1991. Projekat je umotvorina producenata iz Belgije - Žan Pola de Kostera i Filipa Vilda. I dobro, zašto sam pomenuo taj "2 Unlimited"? Pa zato što je njihov najbolji hit 'No Limit' u stvari naš '200 na sat'. A ta pesma koju je Ivan Gavrilović 'preuzeo' od '2 Unlimited' često se ovde uzima kao etalon turbo-folka, i simbol našeg posrnuća. Publika Ivana Gavrilovića uglavnom nije čula za taj '2 Unlimited', kao što ni publika 'Velikog brata' ovde nije bila čula za Orvela. Sa turbo-folkom i turbo-densom devedesetih desila se parafraza čuvene metafore Milovana Vitezovića - 'dogodio se narod', zapravo. I još jednom...", piše Panović.

 

CEO TEKST ČITAJTE U NOVOM NEDELJNIKU KOJI JE NA KIOSCIMA OD ČETVRTKA 11. JANUARA, ILI U DIGITALNOM IZDANJU KOJE JE DOSTUPNO NA NOVINARNICA.NET

 

 

 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.