Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Svet

Najusamljeniji se doživotno snabdeli rakijom

Kupci širom sveta, a najviše iz Kine, na e-trgovinskim platformama "Alibabe" i drugim platformama za e-prodaju, tokom Dana samaca kupili robu vrednosti 39 milijardi dolara
Piše Radosav Berbatović, Kina danas
Datum: 07/12/2017

Najusamljeniji se doživotno snabdeli rakijom

Foto Profimedia

Dan samaca, 11. novembar, ove godine, čini se, pao je baš kad su samci najusamljeniji, za vikend. Kupci širom sveta, a najviše iz Kine, na e-trgovinskim platformama "Alibabe" i drugim platformama za e-prodaju, tokom samo tog jednog dana kupili su robu vrednosti 253,9 milijardi juana, odnosno oko 39 milijardi dolara.

Time je za trećinu premašen prošlogodišnji rekord najvećeg svetskog dana kupovine. Istovremeno, ostvaren je novčani obrt četiri puta veći nego tokom ovogodišnjeg Crnog petka i Sajber ponedeljka, čuvenih američkih dana kupovine.

Inicijator "dana kupovine" u Kini, elektronski džin "Alibaba", iako je prodao za 40 odsto više robe, ove godine je uzeo manji deo kolača nego ranije. Do sada je u ukupnom udelu obično imao oko 80 odsto, dok je ove godine taj procenat iznosio 66,2 odsto. Kompaniju Džeka Maa sledi "Đin Dung", čija e-stranica jd.com je uzela 21,4 odsto narudžbina tog dana. Na trećem mestu je kompanija za prodaju elektronske opreme "Sunning", koja je imala 4,3 odsto udela.

"Alibaba" je ove godine, već po tradiciji, organizovao gala veče, koje je direktno prenosila Centralna kineska televizija. I ovoga puta generalni direktor Džek Ma ugostio je svetske zvezde, među kojima su bili Nikol Kidman, Farel Vilijams, Marija Šarapova i kineske međunarodne zvezde Džang Ziji i Fan Bingbing.

Najveći udar bio je u prvih nekoliko minuta, pošto su u ponoć mnogi Kinezi bili pored svojih računara i telefona kako bi se dokopali najboljih popusta.

Kada je časovnik otkucao ponoć i minut, činilo se da je i sam Ma zanemeo, pošto je brojač na ekranu pokazao da su kupci već naručili robu vrednu više od milijardu dolara, da bi 40 minuta nakon ponoći porudžbine došle do vrednosti od 7,5 milijardi dolara.

"Alibaba" svake godine osmisli neki novi trik da privuče kupce na svojim platformama. Ove godine to je bila ideja ''nove maloprodaje''. Naime, kompanija je animirala supermarkete, prodavnice, pa čak i porodične bakalnice da se pridruže groznici e-prodaje.

Više od 600.000 malih prodavnica već koristi "Alibabinu" telefonsku aplikaciju "Ling Šoutung" kako bi nabavilo robu, dok je oko 100.000 maloprodajnih lanaca i prodavnica uključeno u projekat pametnih prodavnica. Tako preko "Alibabinih" platformi kupci mogu nabavljati robu od njih i pratiti svoju dostavu putem aplikacije. Osim lokalnih kineskih brendova, ovaj način prodaje je prigrlio i veliki broj stranih kompanija poput "Levisa", "Loreala", "Zare" i mnogih drugih.

Ponuđači su se utrkivali ponudama, a kompanija "Đijang Sijaobai", koja proizvodi baiđijou, kinesku rakiju od pirinča, organizovala je i zanimljivo takmičenje. Trideset tri najbrža kupca, za sumu od 11.111 juana (oko 1.600 evra), dobila su doživotno snabdevanje od 12 boca mesečno. Kompanija je predvidela da ako uživaoci rakije ne požive narednih pet godina od kupovine, njihovu mesečnu dozu mogu naslediti njihovi bližnji.

Veliki uspeh Dan samaca duguje svakako velikim popustima, ali i državnom projektu podsticanja unutrašnje potrošnje i posebno kupovine putem mobilnih uređaja.

Kinesko tržište mobilnog plaćanja nastavlja sa brzom ekspanzijom, pošto bezgotovinske transakcije postaju sve popularnije.

U drugom kvartalu ove godine, vrednost transakcija plaćenih mobilnim telefonima iznosila je 23 biliona juana (oko 3,46 biliona američkih dolara), što je za 22,5 odsto više nego u prethodnom kvartalu, navodi se u izveštaju analitičko-konsultantske kompanije "Analajzis internešenel" iz Pekinga.

Prema podacima Informatičkog centra za internetsko poslovanje, broj korisnika mobilne telefonije u Kini do kraja trećeg tromesečja ove godine iznosio je 724 miliona, od čega 35 odsto njih koristi mobilno plaćanje.

 

TEKST IZ NOVOG BROJA MAGAZINA KINA DANAS KOJI SE DOBIJA NA POKLON UZ NEDELJNIK KOJI JE NA KIOSCIMA OD 7. DECEMBRA. 


 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.