Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Polemika

"Klozetska retorika i isplivavanje na površinu": Polemika Svetislava Basare i Radoša Ljušića

Istoričar Radoš Ljušić i pisac Svetislav Basara ovih dana vode energičnu polemiku u listu Danas. Priča nas vodi na 2010. kada je objavljen Basarin "Početak bune protiv dahija"...
Datum: 13/09/2017

"Klozetska retorika i isplivavanje na površinu": Polemika Svetislava Basare i Radoša Ljušića

"Godine 2011. Basara je predlagao da se moja odsečena glava okači na vidnom mestu u SANU. Godine 2017. Sergej Trifunović piše da će pišati na Vučićevom grobu. Pitam čitalačku publiku i novinare Danasa u čemu je razlika u pisanju Basare i Trifunovića?", napisao je istoričar Radoš Ljušić za Danas kao odgovor na serijal kolumni Svetislava Basare o Ljušiću - "Istorija na hemoroidima".

"Pitam i Overlorda i podsećam ga da mu se Basara udvarao u jednoj TV emisiji, i u mnogim tekstovima u Danasu, sve dok nije nagrađen uredničkom platom u Službenom glasniku. Basara je rodonačelnik "klozetske retorike" (Ljiljana Smajlović) u književnosti i novinarstvu, tako često korišćene u romanu-paskvili 'Početak bune protiv dahija', kao i u drugim delima i kolumnama. Trifunović je poslednji izdanak rodonačelnika pogana jezika i književnog lakrdijaša. Overlord se u emisiji 'Ćirilica', TV Pink, žalio na 'političke psovke', 'urinirane politike', ne navodeći imena, podrazumevajući, naravno, sve koji 'znaju da se takmiče u psovkama'", napisao je Ljušić i istakao da se Basarin serijal u Danasu (13 nastavaka) o njemu pojavio "da bi kolumnista opravdao svoje prihode urednika u Službenom glasniku, koji mu štampa knjigu 'Atlas pseudomitologije'".

On je dodao da je Basarin način izražavanja, i u romanu, i u odgovoru na Ljušićevu kritiku, i u kolumnama u Danasu, "na nivou opskurnog psovačkog izraza".

"Jednostavno, reč je o književniku i književnosti prostakluka! Prostakluk 'klozetske retorike' služi Basari da sve svoje bezmerne gluposti pravda književnom fikcijom, ne na način kako su je koristili književnici, već onakvom kakvom je on zamišlja i prilagođava svom ruženju živih i mrtvih Srba i sopstvenog naroda i države. U odgovoru na moju kritiku 'Dahija' Basara ovakvo izražavanje tumači još i 'umetničkom slobodom'. Moguće je, danas, da je to i 'umetnička' i 'sloboda', ali je neprimereno prostačka i neknjiževna, jednostavno rečeno - psovačka. Siguran sam da se 'umetnička sloboda' ne postiže psovkama, pljuvanjem i blaćenjem živih i mrtvih Srba i sopstvenog naroda", objasnio je Ljušić.

Roman Svetislava Basare "Početak bune protiv dahija" objavljen je 2010, a Ljušić je napisao kritiku u Letopisu matice srpske, januar-februar 2011, str. 200-225, pod naslovom "Basarine istoriografske bahanalije". Ljušić navodi da "književni mudrijaš", kako naziva Basaru, nije ni pročitao kritiku u Letopisu, nego na internetu, te da izbegava da navede podatke iz časopisa, i ističe zašto.

"U Danasu je tada povedena polemika, ali i nju Basara izbegava da pomene. Dakle, on je napisao tri teksta na moju kritiku 'Dahija' davne 2011, a sada, 2017, šest godina kasnije, piše novi 'mudrijaški' osvrt na nju i objavljuje ga u dnevnom listu, a ne u književnom časopisu, kao što sam ja uradio, i kao što je red", istakao je Ljušić.

"Basara piskara da sam tajkun i 'alfa mužjak - predvodnik militantnog krila srpske istoriografije'. Nije mi poznato da se srpska istoriografija delila na militantnu i nemilitantnu, niti je iko do sada pravio ovakvu podelu", piše Ljušić i dodaje da je pozadina ovakve podele jasna i svojstvena samo mrziteljima povesnice od koje i on živi, a odnosi se na najnovije doba srpske istorije.

"Basara je hteo da kaže da je novija srpska povest militantna, a s njom i istoriografija. Svi su narodu dobri, samo su Srbi zli, potka je na kojoj počiva većina njegovih romana!"

Svetislav Basara u svojoj kolumni za Danas odgovara da je bilo više nego predvidivo da će "Ljušićev utuk na mini serijal u 'Famoznom' biti smehotresniji i frapantno gluplji od njegove pros(t)rane 'kritike' romana 'Početak bune protiv dahija'". Basara piše da se Ljušić odmah dao u raskrinkavanje njegovih laži, pa je naučno dokazao da ovaj nije "ranom zorom odjurio do knjižare da kupim Letopis Matice srpske", nego da je inkrimisani tekst pronašao na sajtu NSPM.

"To je, u faktografskom smislu, tačno, jer na ovom svetu ne postoji budala - a pogotovo to nisam ja - koja bi poranila da kupi Ljušićeva časopisna proseravanja", dodaje Basara. "Nema za to ni potrebe. Isplivaju ona na površinu, kao što to čine i njihova metabolička braća."

Čak su, ističe Basara, i vispreniji komentatori uočili da on, govoreći o Ljušiću, u stvari govori o "mentalnoj matrici zasenjivanja opštenarodne prostore, negovanja rajetinskog mentaliteta, izvrtanja činjenica, faktualizacije fiktivnog i fikcionalizacije faktualnog, koja je upropastila i nastavlja da upropašćava Srbiju, a koja je platforma apsolutno svih srpskih političkih elita. I ne samo ove trenutne na koju - saglasno Radoševoj dojavi - Sergej piša, a moja malenkost prdi", ističe Basara i dodaje da nije Ljušić usamljena pojava.

"Daleko od toga, kamo sreće da je tako; samo je dibidus ogoljen u sirovosti, prostakluku i aroganciji uvijenim u doktorsku disertaciju koja našem polihisteriku nije pomogla da pobije moju tezu da se u 'Srbiji XIX veka govorilo na dupe', ali mu je omogućila da ličnim primerom empirijski dokaže da je to itekako moguće u Srbiji XXI veka", zaključuje Basara.

 

 


Ukupno komentara: 1



Sva polja su obavezna.



neidealni
14.09.2017 - 08:53
pljuvanje i ostale tjelesne izlucevine u srpskoj knjizevnosti
\"Siguran sam da se \'umetnička sloboda\' ne postiže psovkama, pljuvanjem i blaćenjem živih i mrtvih Srba i sopstvenog naroda\", objasnio je Ljušić.\" E, tu niste u pravu Gospon Ljusic. Ako Srbija zeli u drustvo zapadnog svijeta mora ispunjavati ovaj uvjet- \"psovkama, pljuvanjem i blaćenjem živih i mrtvih Srba i sopstvenog naroda\". I to sto zesce to bolje i da se u tome istakne iznad svih ostalih.