Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Magazin

Pop kultura

Strane produkcije žele producente koji su mađioničari

"Oni ovde evidentno dolaze, zbog toga što žele jeftiniju radnu snagu i visok kvalitet, uz koji zahtevaju ekstremni profesionalizam i uređen birokratski sistem i sistem filmske industrije. Svi koji imaju zanat u rukama, suoče se sa nepostojećim sistemom iako kao mi timski radimo na jednom projektu, svim silama pokušavamo da isti nadomestimo i prikrijemo", kaže Ana Renovica mlada producentkinja iz "888 films"
Datum: 16/09/2016

Strane produkcije žele producente koji su mađioničari

Foto: Stefan Mundžić

Ana Renovica, producentkinja iz "888 films" je započela svoj biznis u Novom Sadu a sa svojom partnerskom kompanijom iz Los Anđelesa proteklih nekoliko meseci radila je na biznis planu i brendingu kompanije, koji će upravo od novembra da oživi i početi da se sprovodi kako sa "ove", tako i sa "one" strane okeana. Prvi projekat na kome je radila sa svetskim imenima jeste bio kratki igrani film "10 minuta", u kom je glumio oskarovac Luis Goset Džunior, na njenom dokumentarcu "Velika laž: Američki zavisnik 2" je radila sa Metju Perijem iz "Prijatelja". Na poslednjem filmu "Game of Aces" ostvarila je saradnju sa Kris Klajnom, čuvenim glumcem iz serijala "Američka pita" i Viktorijom Samer.

Produkcijska kuća "888 films" trenutno je u procesu distribucije svoja dva filma - "Velika laž: Američki zavisnik 2" i kratkog igranog filma "Kasandra se budi". Prve nedelje septembra, ova produkcijska kuća je imala premijeru svog poslednjeg filma "Game of Aces", na kom su radili kao deo jedinice za postprodukciju.

"Ostvarili smo saradnju sa čuvnim lancem bioskopa "Sinemark", dok se trenutno aktivno spremamo za "Američki filmski market", na kom ćemo promovisati našu kompaniju i Srbiju kao destinaciju za snimanje holivudskih filmova. U fazi razvoja je nekoliko filmova strane produkcije, kao i dokumentarni film domaće produkcije "Gde je dođavola moj princ na belom konju?" , čija će pretprodukcija početi tek početkom naredne godine", istakla je Ana Renovica.

Kada je reč o trenutnom stanju u filmskoj produkciji u Srbiji ova mlada producentkinja kaže: "Filmska produkcija u Srbiji je u vanrednom stanju. Ova grana industrije, kod nas još uvek nije prihvaćena kao privredna delatnost, već kao umetničarenje zarad umetničarenja, te ona tako i funkcioniše - na nivou individualnih ostvarenja, bez naznaka postojanja jednog homogenog sistema. Nove oblike filmske produkcije strancima ne možemo ponuditi, jer ni stare nismo savladali. Zakon je dopunjen, a podrška tek treba da se vidi, u njegovoj primeni."

2015. godine doneta je Uredba o podsticajima investitoru da u Republici Srbiji proizvodi audiovizuelno delo, dok je 2016. godine objavljen i pravilnik.

"U tom smislu sada je bitno trošiti obezbeđena budžetska sredstva za povrat poreza, ne bi li se naredne godine mogle dovoditi veće produkcije. Mana zakona jeste što postoji apsolutno realna i očekivana bojazan da će ovom uredbom biti oštećeni mladi domaći autori, koji svojim budžetima ne mogu ni da uđu u selekciju za podsticaje, te je upravo ovo stvar, od koje se ,što pre, na državnom nivou, moramo zaštititi i preduprediti mnogo veće probleme, dok još uvek šteta nije velika", napominje ona.

O tome da li će vlada prepoznati film kao izvozni proizvod kaže da "gledanje pod lupom nije jasno sagledavanje celine":

"Svaka vlada ima dovoljno potencijala da podrži umetnike i ako pogledamo neke pojedinačne slučajeve - svaka je to i radila. Pitanje je da li ima volju i ako je ima - koga će podržati. Problem zemalja u tranziciji jeste nepostojanje sistema, već svojevrsnih individualnih i slučajnih ekscesa, koji su sagledani u određenom umetniku ili filmu, koji pronađe svoj put na svetskom tržištu. U tom smislu, nameće nam se pitanje ima li ova vlada znanje i želju da podrži ne samo producente i film, već da pokrene industriju, koja će donositi ogroman kapital".

Ona ističe i da strane produkcije žele producente koji su mađioničari.

"Oni ovde evidentno dolaze, zbog toga što žele jeftiniju radnu snagu i visok kvalitet, uz koji zahtevaju ekstremni profesionalizam i uređen birokratski sistem i sistem filmske industrije. Svi koji imaju zanat u rukama, suoče se sa nepostojećim sistemom iako kao mi timski radimo na jednom projektu, svim silama pokušavamo da isti nadomestimo i prikrijemo. Stranci najčešće ni ne primete koliko stvari ne funkcioniše. Sve ovo ne sme i ne treba da zvuči obeshrabrujuće, jer se sistem ni ne gradi tako što dođe neko i magičnim štapićem postavi sve na svoje mesto, već se gradi tako što prestanemo da se žalimo, izađemo i radimo na sve moguće načine i usputno menjamo stvari i apelujemo na promene, koje su nama bitne", rekla je Ana Renovica.


Ukupno komentara: 1



Sva polja su obavezna.



Sandra
28.09.2016 - 14:16
Misljenje iskusnih producenata
Zasto za ovakve teme ne kontaktirare producente koji imaju vece iskustvo I koji su realizovali na desetine inostranih projekata?