Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Magazin

Biz news

Otvorena Francuska nedelja

Preko 350 zvanica na dočeku mladog francuskog vina Novi Božole
Datum: 16/11/2018

Otvorena Francuska nedelja

Foto: Goran Paucanović

U Beogradu je otvorena Francuska nedelja, u organizaciji Francusko-srpske privredne komore. Ova manifestacija, koja se održava od 15. do 22. novembra šestu godinu zaredom, ove godine ima za temu „Digitalne uspomene“. Cilj Francuske nedelje je promocija istorijskih, kulturnih i poslovnih veza između Francuske i Srbije, a period njenog održavanja vezuje se za široko popularan običaj u Francuskoj - doček mladog francuskog vina Novi Božole.

Francuska nedelja otvorena je sinoć svečanim dočekom Božolea na kojem je učestvovalo preko 350 zvanica, diplomata, direktora francuskih i srpskih preduzeća, poznatih privrednika i javnih ličnosti. Ispred Ambasade Francuske, goste je pozdravio Ambasador Francuske u Srbiji, gospodin Frederik Mondoloni (Frédéric Mondoloni), koji je pohvalio rad Francusko-srpske privredne komore i izjavio da su poslovne zajednice motor francusko-srpskih odnosa. Zvanicama se obratio i predsednik Francusko-srpske privredne komore Dragoljub Damljanović Damljanović najavivši program Francuske nedelje. On je istakao je da je ova godina bila jedna od najaktivnijih godina za komoru, i smatra da će predsednička poseta krajem decembra meseca, doprineti tome da će 2019.godina biti još bolja i dinamičnija. Dobrodošlicu i lep provod zvanicama je poželela i direktorka Francusko-srpske privredne komore Sanja Ivanić.

Novi Božole (Beaujolais nouveau) je mlado francusko vino koje se konzumira odmah nakon fermentisanja. Širom Francuske se trećeg četvrtka u novembru dočekuje Novi Božole u restoranima, kafićima, uz muziku i festivalsku atmosferu. Francusko-srpska privredna komora je unazad šest godina taj običaj prenela u Srbiju, proslavljajući ga sa partnerima i zvanicama Komore. Organizaciju Francuske nedelje ove godine su podržale najveće francuske kompanije koje već godinama posluju u Srbiji: Schneider Electric, Atos, Crédit Agricole, Colas Rail, Suez, Renault, Lesaffre, Havas i Adria Media Group.

Pored dočeka mladog francuskog vina, za zvanice Komore je istom prilikom organizovan i mini vašar francuskih proizvoda, na kome su razna preduzeća na posebnim štandovima izložile svoje proizvode i organizovale promocije, aktivnosti i gostima uručile poklone. Na ovom mini vašaru su se predstavili : l'Oreal sa radionicom šmimkanja, uvoznik vina WineArt koji je za ovu priliku i uvezao Novi Božole, Fini poznati po originalnim francuskim makaronima, francuski kozmetički brendovi Mary Cohr i Guinot i Sophie la Girafe, sertifikovani prirodni i organski proizvodi za negu dečije kože. Pored toga, na večeri, koja se održala u klubu „Hype“, sa svojim proizvodima su učestvovala i preduzeća Mlekoprodukt, Zlatiborac, Somboled i hotel Hyatt Regency.

I ove godine je Francusko-srpska privredna komora pripremila bogat i sadržajan program. Na internet sajtu www.francuskanedelja.rs se tokom ovih sedam dana održava Onlajn sajam zapošljavanja, na kojem učestvuje oko dvadeset kompanija. Sajam je namenjen svim osobama koje traže posao, a prevashodno onima univerzitetskog obrazovanja, sa znanjem stranih jezika. Posetioci ove onlajn platforme moći će iz udobnosti svog doma da posete virtuelne štandove kompanija učesnica, da apliciraju za slobodna radna mesta i četuju sa predstavnicima ljudskih resursa. Ove godine će sajam sadržati i ponudu praksi raznih kompanija.

U saradnji sa preduzećem Schneider Electric, u petak je održana Specijalna edukacija u korporativnom okruženju pod nazivom SkillsLab by Schneider Electric. Ova kompanija organizuje po prvi put edukativni kamp za studente Elektrotehničkog, Fakulteta organizacionih nauka i PMF-a. Ideja je da se studenti prijave za kamp (mehanizam se nalazi dalje u predlogu) i da se selektuje 15-20 najadekvatnijih koji će u periodu od nedelju dana obići tri kompanije. U toku obilaska, dobiće uvid u drugu stranu poslovanja, praktične savete od stručnjaka iz kompanija kao i konkretne primere unapređivanje određenih procesa ili mehanizama. Na inicijalnom događaju bi im se predstavio program i zadao zadatak koji koji će prezentovati na kraju kampa. Studenti bi bili podeljeni po timovima a pobednički tim će biti nagrađen. Studenti će 19. novembra obići i kompaniju Atos, a 20. novembra kompaniju Ubisoft u okviru ovog projekta.

U ponedeljak, 19. novembra, Francusko-srpska privredna komora priprema gastronomsku radionicu za članove i partnere Francusko-srpske privredne komore koju će voditi restoran Voulez-Vous Étage. Za ljubitelje francuske gastronomije i one koje žele da nauče nešto više o kulinarstvu na francuski način i otkriju neke od tajni majstora kuhinje poput ikre sa balzamiko sirćetom, hrskavi biskvit od sira ili temperiranje čokolade, ova radionica je savršena prilika.

Projekcija filma „Kapetan Konan“, 20 novembra u Kombank dvorani. To je film francuskog režisera Bertrana Tavernijea koji je izašao u javnost 1996. godine. Radnja ovog filma je smeštena u period tokom i odmah nakon Prvog svetskog rata na Balkanskom frontu. Radi se o adaptaciji istoimenog romana pisca Rožea Versela, a uspeh filma se ogleda i u mnogobrojnim nagradama na 22. ceremoniji Cezara, prestižne francuske filmske nagrade. Kako ove godine proslavljamo proslavljamo stogodišnjicu kraja Prvog svetskog rata, ovaj film je izvrsan podsetnik na francusko-srpsko prijateljstvo tokom velikih svetskih okršaja.

Francusko srpska privredna komora će u saradnji sa Ubisoftom, svetskim liderom u oblasti video igara, obradovati srednjoškolce jedne od beogradskih gimnazija posetom kompaniji Ubisoft, u okviru događaja Gaming na francuski način sa Ubisoft-om, 20 novembra u 10:00. Ova poseta će biti sjajna prilika za mlade učenike da se upoznaju sa grupom i njenim funkcionisanjem, ali i sektorom produkcije video igara, koji se vrtoglavo razvija u Srbiji i u svetu.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.