Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Magazin

Psihologija

Koliko je emocionalna inteligencija važna kod menadžera

„Soft skills" su dokazano mnogo važnije za menadžere od funkcionalnog znanja jer uz pomoć njih osposobljavaju saradnike da samostalno rade, i čine da budu motivisani što su deo tima
Dr Tamara Tomović, executive business & performance coach
Datum: 08/11/2018

Koliko je emocionalna inteligencija važna kod menadžera

Foto: Profimedia

Iako se termin „emocionalna inteligencija" često koristi, ljudi uglavnom ne znaju šta tačno znači. Emocionalna inteligencija (EI) je sposobnost da realno i hrabro sagledamo sebe i prihvatimo sa svim svojim prednostima i nedostacima, kao i da stalno radimo na sopstvenom usavršavanju.

Emocionalna inteligencija takođe podrazumeva i fokus na druge, na njihov razvoj, formiranje uspešnih timova kroz stalno promovisanje vrednosti i svrhe kompanije. Menadžeri treba fokusirano i kontinuirano da rade na sebi - istraživanja, a i praksa, su pokazali da su emocionalno inteligentni menadžeri mnogo uspešniji. Uspešni menadžeri ne posustaju pred izazovima i nepravdom, već ih koriste da donose adekvatne oduke, obogaćeni novim iskustvom. Uspešni menadžeri ne trče sprint, već su spremni za maraton, tako što uspešno primenjuju tehnike za prevazilaženje stresa.

U nastavku teksta su česte menadžerske zablude koje je važno razumeti i koje možemo koristiti da bismo razvili sopstvenu emocionalnu inteligenciju.

Menadžerske zablude

1. Menadžeri treba da budu čvrsti, fokusirani na cilj i odlučni? Treba, ali moraju da misle na druge. Važno je da imaju stav, da su usmereni na ostvarivanje rezultata i da adekvatno motivišu saradnike da ih postignu.

2. Ljudi treba da se nateraju da rade pod pritiskom iz straha - mogu, ali to nije dugoročno ulaganje jer takvi zaposleni neće biti motivisani, kreativni, čak će biti i slabijeg zdravlja. Umetnost menadžmenta je balansiranje između motivisanja zaposlenih da rade i daju maksimum i poštovanja njihovih granica i kapaciteta.

3. Svako je zamenjiv! Veoma često čujemo da je svako zamenjiv ali menadžeri treba da se zapitaju da li je to zaista tačno i koliko košta zamena iskusnog, agilnog zaposlenog? Uključivanje i razvoj nove osobe u kompaniju dugoročan je, i veoma skup proces.

4. Stres je sastavni deo posla i ništa ne mogu povodom toga - kako bi dugoročno bili uspešni, veoma je značajno da menadžeri od samog početka primenjuju vežbe prevencije stresa .

5. Najvažnija je menadžerska stručnost -svakako jeste, ali su mnogo važnije „soft skills" - emocionalna inteligencija - koje doprinose uspešnom rukovođenju.

6. Ljudi poštuju autoritet i pokazivanje moći - istraživanja su pokazala da ljudi najviše poštuju one koji ih razumeju i motivišu.

7. Jednom kada se napravi proces - promene je lako sprovesti. Nije sve tako jednostavno. Ljudi ne vole promene i treba da razumeju razloge za promenu, ali i da veruju da će im one dugoročno doneti dobrobit.

8. Biznis se ne meša sa privatnim životom - Nije realno tako razmišljati danas kada toliko radimo i kada nam se sve prepliće. Mi jesmo iste osobe, iako sebe doživljavamo drugačije u privatnom i poslovnom okruženju. Ako se mnogo iscrpljujete i ne uživate, možda mnogo odstupate od svojih motiva i vrednosti.

9. Zaposleni moraju da poštuju radno mesto i da daju sve od sebe - Ne moraju i neće se svi tako ponašati ili želeti da troše toliko energije, ali treba da ih motivišemo u tom pravcu i da poštujemo one koji se izdvajaju motivacijom i talentom.

10. Najvažnije je šta drugi misle o nama - to je česta zamka mladih menadžera koji će dati sve da budu prihvaćeni i omiljeni. Sve što čujemo je mišljenje, sve što vidimo je perspektiva (M. Aurelije) - drugi imaju iskrivljenu sliku o nama jer nas posmatraju kroz sebe. Posvećenost uz realnost i fleksibilnost se uvek isplati, drugi će promeniti mišljenje.

Naše zablude se osporavaju stalnom debatom sa sobom i dokazivanjem sebi da nismo u pravu, ali generalno, zablude koje imaju menadžeri nisu retke. Posledice su učenja, ličnog iskustva, uživanja u kratkoročnim blagodetima moći. Uspešni menadžeri razumeju da imaju zablude, kada ih osveste, postave se realno i objektivno. Pokušaju da minimizuju svoj ego i gledaju šta je dugoročno dobro za kompaniju, ali i za njih. Sa druge strane, zaposleni prepoznaju kada neko radi i u njihovom interesu, a ne samo u sopstvenom.

Soft skills" su dokazano mnogo važnije za menadžere od funkcionalnog znanja jer uz pomoć njih osposobljavaju saradnike da samostalno rade, i čine da budu motivisani što su deo tima. U „soft skills" spadaju delegiranje, odabiranje prioriteta, rukovođenje vremenom, prezentacije veštine i ostale. Baza „soft skills-a" je emocionalna inteligencija koja nam omogućava da budemo realniji i objektivniji, gradimo bliske odnose sa drugima iz kojih stalno učimo i brzo se oporavljamo od svakodnevnih poraza i izazova. Važno je da gledamo na budućnost optimistično. Ipak je posao velika avantura!

Prepoznajete da i vi imate neku od navedenih zabluda?

Koja prepreka/zabluda vas sputava?

Kako biste mogli drugačije da razmišljate/delate i šta bi vam to donelo?

Da li želite da se promenite i ko može da vam u tome pomogne?


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.