Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Magazin

Društvo

Koji automobili su najčešće na meti srpskih lopova

Krađe vozila na području Beograda češće su ponedeljkom, a vozila koja se rasklapaju u delove najčešće su na meti lopova krajem nedelje kako bi prodaja bila obavljena tokom vikenda
Datum: 06/11/2017

Koji automobili su najčešće na meti srpskih lopova

Foto: Profimedia

Dnevno u Beogradu prosečno budu ukradena tri automobila, a na meti lopova najčešće su svi modeli “golfa“, kao i ostali modeli “folksvagena“.

Gotovo polovina svih ukradenih vozila na teritoriji Beograda su iz programa "folksvagen", "reno" i "audi", precizirao je šef Odseka za suzbijanje delikata na motornim vozilima Policijske uprave Beograd Boško Sekulović i navodi da se, pored svih novih modela "folksvagena", često kradu i vozila "klio", "laguna", "kaptur", posle toga, zastupljeni su i modeli "audija", "škode", "sitroena", "pežoa" i "opela".

Građani bi trebalo da vode računa, ističe Sekulović i kaže da bi vozilo trebalo da se obezbedi nekom elektronskom, ili mehaničkom zaštitom, a apeluje da ljudi budu oprezni i da ne ostavljaju ključeve u automobilu.

"Na godišnjem nivou imamo otprilike 50 do 60 krađa vozila tako što vlasnici ostavljaju ključeve u vozilu, vozilo u pogonu, odlaze do apoteke, pekare, škole, obdaništa. Lopov iskoristi pogodan momenat, sedne u vozilo i odveze ga. Takve krađe žargonski nazivamo 'trkač', zbog načina izvršenja krivičnog dela, a nema pravila da li se tako ukradena vozila lakše nađu", rekao je Sekulović, prenosi B92.

Za vozila koja ne poseduju neku elektronsku, ili mehaničku zaštitu, objašnjava Sekulović, lopovima je potrebno malo vremena da ga upale i odvezu i to je bukvalno od  tridesetak sekundi do par minuta. Alati za krađu idu u korak sa aktuelnim tehničkim rešenjima u automobilskoj industriji i neprestano se pojavljuju novi, pa se u Srbiji pre dve godine pojavio novi univerzalni alat "turbodekoder", odnosno mehanički fleksibilni ključ pomoću koga se za desetak sekundi, bez oštećenja otključava i zaključava brava na vozilu i cena tog uređaja na domaćem tržištu iznosi oko 1.200 evra.

Pre deset godina, podseća Sekulović, u Beogradu je ukradeno oko 2.600 automobila, 2016. ukradeno je 980, a ove godine, do prvog novembra, sa ulica glavnog grada nestalo je 929 vozila, a, prema njegovom mišljenju, takva brojka je "prihvatljiva".

"Moje lično mišljenje je da je na grad od dva, dva i po miliona stanovnika i oko 800 hiljada registrovanih vozila, takva brojka je prihvatljiva, jer, kada pogledate druge evropske gradove slične veličine, poput Beča, gde je dnevni prosek krađe vozila pet, mi smo na tom nekom 'zadovoljavajućem' nivou'“, smatra Sekulović. On ističe da je MUP više puta pisao inicijative za izmene i dopune krivičnog zakona, da se pooštre kazne za krivično delo, jer, kako kaže, postoji problem u radu policijskih službenika njegovog odseka i odeljenja, jer su sankcije za krivično delo neovlašćenog korišćenja tuđeg vozila veoma blage, od novčane kazne, do zatvorske do tri ili do pet godina. Sekulović kaže i da su najčešća meta krađe vozila opštine Novi Beograd, Voždovac, Zvezdara, Vračar, Savski venac, Čukarica i Rakovica i da u tim opštinama bude izvršeno gotovo 80 odsto svih krađa vozila.

Prema Sekulovićevim rečima, postoji više pravaca šta se dešava sa vozilima posle krađe, neka seku prikrivači krivičnog dela, nelegalni otpadi, takvi delovi se prodaju putem oglasa, ili njihovih kanala, određeni broj vozila služi za falsifikovanje brojeva šasije, pa se, uz odgovarajuću falsifikovanu dokumentaciju, ta vozila ponovo registruju u Srbiji ili u obližnjim, ili evropskim zemljama, a određena vozila menjaju se sa lopovima iz okruženja. Krađe vozila na području Beograda češće su ponedeljkom, a vozila koja se rasklapaju u delove najčešće su na meti lopova krajem nedelje kako bi prodaja bila obavljena tokom vikenda

Rasvetljavanje krivičnih dela u vezi sa krađom vozila prate mnogobrojne teškoće, pre svega nedostatak dokaznog materijala, nekvalitetni tragovi sa lica mesta, nedostatak informacija o tačnom vremenu izvršenja i nedostatak svedoka. Otežavajući faktori su i nedovoljna pokrivenost grada bezbednosnim kamerama, kao i slaba bezbednosna kultura vlasnika vozila.


Ukupno komentara: 1



Sva polja su obavezna.



PronadjiAuto
07.11.2017 - 09:44
Gde ima krompira tu je i meso
Oduvek je bilo onih koji bi leba prego pogače, odnosno tudje sladje. Osiguranje automobila je jedna od mera zaštite od kradje, odnosno od posledica od kradje.