Da li želite da preuzmete Nedeljnik android aplikaciju?

DA | NE

Magazin

Zabava

Finci napravili najbolji branding države sa samo 30 uloženih evra

Petra Theman,direktorke Javne diplomatije Ministarstva spoljnih poslova i glavne sekretarice finskog Promotivnog odbor, koja dolazi na 10. Weekend Media Festival, govori o tome kako na neuobičajen a duhovit način predstaviti svoju zemlju
Datum: 17/07/2017

Finci napravili najbolji branding države sa samo 30 uloženih evra

Umesto tradicionalnog božićnog kalendara, zaposleni portala finskog Ministarstva spoljnih poslova 'ThisisFINLAND' odlučili su da praznike 2015. obeleže potpuno drugačije. Umesto klasičnih fotografija lepota svoje zemlje, pod vođstvom Petre Theman, direktorke Javne diplomatije Ministarstva spoljnih poslova i glavne sekretarice finskog Promotivnog odbora, objavili su set emojija od kojih svaki predstavlja neobične običaje, emocije, omiljene psovke ili mitove o njihovoj zemlji. Smešni, a često i (auto)ironični emojiji, nasmejali su Fince, a strance upoznali sa manje poznatim činjenicama o Finskoj te im srušili neke okorele stereotipe. Simpatičan dizajn i humor emojija odjeknuli su puno dalje od Skandinavije. Do kraja godine finski emojiji bili su priča u 2000 svetskih medija, na dan lansiranja na Twitteru imali su reach od 3 miliona, a iako skoro nimalo novca nisu uložili u promociju, kampanja je dala rezultate vredne 3,8 miliona evra. Šta leži iza uspeha jedne od najboljih branding kampanja države i na koji način je moguće promeniti imidž zemlje, na ovogodišnjem Weekend Media Festivalu govoriće nosilac finskog super-projekta Petra Theman.

Kako ste došli na zamisao da jedinstvena obeležja svoje zemlje pretvorite u emojije?

Za to je zaslužan tim ljudi. Želeli smo da osvežimo božićni kalendar koji internet stranica ThisisFINLAND radi svake godine u decembru. Naš se posao uveliko svodi na razumevanje trendova i fenomena, pa je sama zamisao uvek bila tu negde.

Vlade su obično vrlo stroge i ozbiljne, a vaši su emojiji ironični i humoristički, ali svejedno su dobili zeleno svetlo finske vlade. Kako ste uspeli spojiti to dvoje?

Tako što nismo tražili odobrenje. A sada ozbiljno... To je nešto što je deo nas Finaca i brendinga naše zemlje: sve u Finskoj vrti se oko niskih hijerarhija i jednostavnog i neposrednog pristupa svemu što radimo. Bilo nam je jasno da će emojiji biti neuspešni ako ne uključimo celi niz emocija, i one pozitivne i one negativne, kao i sve naše prednosti i mane.

Šta je bila osnovna poruka koju ste hteli komunicirati?

Da je Finska ne samo digitalno pismena, već i zabavna, da se znamo šaliti na vlastiti račun.

Kako su emojiji promovisali vašu zemlju u svetu i koliko ih je ljudi do sada preuzelo? Kakve su reakcije bile u samoj Finskoj, ali i u ostatku sveta?

O tome ću vam nešto više reći na samom predavanju. Ukratko, postigli smo uspeh. Poruka je dospela do više od 250 miliona ljudi, a emojiji su „skinuti" nekoliko stotina hiljada puta.

Po vašem mišljenju, šta je bilo najvažnije za uspeh vaše kampanje?

Iskrenost. Dobar dizajn/izbor tema. Korišćenje cele mreže, uključujući i Ministarstva. Odobravanje samih Finaca.

Rezultati kampanje su bili izvrsni. Jeste li morali puno ulagati u njenu promociju?

Mislim da smo uložili nekih 30 evra. Sve je bilo organski.

Jeste li sa ovime pokrili sva obeležja Finske ili možemo očekivati novi skup emojija u bliskoj budućnosti?

Emojije su posljednji put ažurirani 9. juna. Mislim da smo sada gotovi s tim.

Šta ćemo sve čuti od vas na Weekend Media Festivalu u Rovinju?

Opušteni prikaz „iza pozornice"svega što se događa kod brendiranja neke zemlje. Osim toga, čućete i nešto o tome kako se u našim umovima rađaju predrasude o različitim zemljama, kao i da je li uopšte moguće uticati na njih.


Ukupno komentara: 0



Sva polja su obavezna.